رشید حیدری‌مقدم با تاکید بر اینکه برای شکست کرونا ویروس نیاز به همکاری همه جانبه مردم و مسئولان داریم، عنوان کرد: تاکنون بار ابتلای غیر معمول را در استان نداشته ایم، اما باید رعایت کنیم تا زنجیره انتقال قطع شود.
کد خبر: ۸۳۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 25 March 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون ۷۰ درصد مردم استان همدان در سامانه خود ارزیابی علائم کرونا ثبت نام کرده اند.

به گزارش تسنیم، حیدری‌مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو سامانه برای خود ارزیابی مردم از نظر ابتلا به کرونا ویروس وجود دارد که یکی از آن سامانه ۴۰۳۰ و دیگری سایت salamat.gov.ir است.

وی با بیان اینکه از عموم مردم می‌خواهیم در سامانه خود ارزیابی الکترونیکی ثبت نام کنند تا به پوشش صد درصدی برسیم، تصریح کرد: ۲۶ درصد از جمعیت استان در قالب ۴۳۴ هزار نفر، مورد ارزیابی فعال قرار گرفته اند. ارزیابی فعال به این معناست که همکاران ما با برخی از ثبت نام کنندگان در سامانه خودارزیابی تماس می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در کل استان مراکز بهداشتی منتخب ما به صورت ۱۶ ساعته از ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان هستند، گفت: در هر شهرستان حداقل ۳ مرکز بهداشتی فعال است.

حیدری مقدم با بیان اینکه در پیک دوم این بیماری، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد آلودگی‌ها در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: بنابراین از مردم تقاضا داریم از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای شکست کرونا ویروس نیاز به همکاری همه جانبه مردم و مسئولان داریم، عنوان کرد: تاکنون بار ابتلای غیر معمول را در استان نداشته ایم، اما باید رعایت کنیم تا زنجیره انتقال قطع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از مردم خواست تا به مدت دو هفته در خانه بمانند و ضمن رعایت بهداشت فردی از برگزاری هرگونه میهمانی و دورهمی خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار