سرهنگ علی فکری افزود: بیش از ۱۱۰۰ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی از همدان در روز‌های اخیر به وسیله پلیس راهور خارج شده‌اند همچنین ماموران ما این طرح را دائم تا زمان رفع بحران پیگیری می‌کنند.
کد خبر: ۸۳۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 25 March 2020
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: بیش از ۱۱۰۰ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی در روز‌های اخیر به وسیله پلیس راهور استان خارج شده‌اند و ماموران ما این طرح را دائم تا زمان رفع بحران پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فکری، اظهار کرد: ماموران پلیس راهور استان چندین روز است به صورت جدی طرح خروج ماشین‌های غیربومی را از استان پیگیری می‌کنند همچنین این طرح قبل از شروع سال جدید به صورت نامحسوس کنترل و اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: خودرو‌های مسافری با پلاک غیربومی در برخی مبادی‌های ورودی همدان یعنی سه راه فرهنگیان، تقاطع بابک، میدان قائم (عج) و چهارراه پژوهش کنترل می‌شوند و با مشخص شدن مشخصات و شماره تماس راننده پس از تطبیق هویت و تایید اطلاعات رانندگان به آن‌ها فرصتی داده می‌شود تا هرچه سریع‌تر همدان را ترک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: رانندگان پس از تذکر اولی که از سوی ماموران پلیس راهور دریافت می‌کنند دائم کنترل و با آن‌ها تماس گرفته می‌شود تا زمانی که در خروجی‌های شهر قرار بگیرند و این مسئله با توجه به مستندات موجود قابل پیگیری است.

فکری افزود: بیش از ۱۱۰۰ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی از همدان در روز‌های اخیر به وسیله پلیس راهور خارج شده‌اند همچنین ماموران ما این طرح را دائم تا زمان رفع بحران پیگیری می‌کنند.

وی در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش اعظمی از پلاک‌های غیربومی، در خود استان ساکن هستند و به چندین دسته تقسیم می‌شوند؛ بیشتر ماشین‌هایی که دارای پلاک استان تهران بودند برای کسب منزلت بالای اجتماعی یا به اصطلاح عامیانه با کلاس بودن اقدام به کسب چنین پلاک‌هایی از تهران به روش‌های مختلفی کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: بخش دیگری از ماشین‌ها را از سمت بیمارستان‌ها کنترل کردیم و پیگیری‌ها حاکی از این است که تعداد زیادی از این افراد برای مراجعه به پزشکان‌فوق تخصص یا جراحی از استان‌های همجوار وارد همدان شده‌اند.

فکری یادآورشد: برخی از این پلاک‌ها کسانی بودند که خودرو خود را به تازگی از استان به جز همدان خریداری کرده و هنوز موفق به تعویض پلاک خود نشده‌اند.

وی با اشاره به رصد پلاک استان قم یعنی پلاک ۱۶ در همدان خاطر نشان کرد: تعدادی خودرو پلاک ۱۶ در همدان رصد شد که از بررسی متوجه شدیم که این افراد در گذشته در قم طلبه بودند و چندین سال است در استان ساکن و مشغول به فعالیت هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راهور همچنان در ورودی‌های شهر در حال کنترل خودرو‌ها هستند و شاهد کاهش چشم‌گیر حجم ورودی‌های استان هستیم و امیدواریم هرچه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد و با آرامش پذیرای مسافران در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار