استاندار همدان در واکنش به آمار منتشر شده در توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفر‌های نوروزی بر اساس مصرف اینترنت گفت: منظور از این توئیت وزیر ارتباطات مربوط به همدانی‌های مقیم تهران و سایر شهر‌ها است که به زادگاه خود همدان آمده‌اند.
کد خبر: ۸۳۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 21 March 2020
استاندار همدان در واکنش به آمار منتشر شده در توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفر‌های نوروزی بر اساس مصرف اینترنت گفت: منظور از این توئیت وزیر ارتباطات مربوط به همدانی‌های مقیم تهران و سایر شهر‌ها است که به زادگاه خود همدان آمده‌اند.

به گزارش تابناک همدان، سیدسعید شاهرخی روز شنبه با اشاره به تماس تلفنی خود با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: وزیر ارتباط تحلیلی از شماره تلفن‌هایی که از تهران خارج شده و به استان‌های مختلف رفته اند را در توئیت خود منتشر کرده و اعلام داشت که حدود ۱۰۰ هزار تن از این تلفن‌ها در همدان مستقر هستند.

وی اضافه کرد: شماره تلفن‌های مورد استناد وزیر ارتباطات مربوط به همدانی‌هایی است که در تهران و سایر استان‌ها زندگی می‌کنند و در ایام نوروز برای دید و بازدید اقوام خود به همدان آمده اند.

شاهرخی با خوش آمد گویی به همدانی‌هایی که به خانه بستگان آمده اند، گفت: از آن‌ها می‌خواهیم که در منزل بمانند و با پرهیز از برقراری میهمانی ها، مدت اقامت خود را محدود کرده و به شهر‌های زندگی خود بازگردند تا تراکم جمعیت در خانوار کاهش یابد.

وی افزود: اینکه ۱۰۰ هزار مسافر به همدان آمده باشد، را هرگز تایید نمی‌کنیم و جمع بندی وزیر ارتباطات از آمار اعلام شده نیز همدانی‌های مقیم سایر شهر‌ها هستند که در این ایام برای دیدار نوروزی به این شهر سفر کرده اند.

استاندار همدان یادآور شد: همچنین با در اختیار داشتن شماره تماس این تعداد همدانی از طریق مخابرات نیز با ارسال پیامک توصیه‌های لازم در راستای اقامت کوتاه در استان، ماندن در منزل و پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی را انتقال می‌دهیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: هیچ گونه مسافری پذیرش نداشته ایم و هتل‌ها، مدارس و مهمان‌پذیر‌های در این استان تعطیل هستند.

وی افزود: حتی یکی از هتل‌های رزرو نیز تنها ۹ اتاق را به پذیرش اختصاص داده و به ندرت شاهد تردد مسافر هستیم.
 
شهردار همدان نیز به توئیتر اخیر وزیر ارتباطات واکنش نشان داد و گفت: استان همدان در موقعیت جغرافیایی به عنوان کریدور اصلی غرب کشور قرار دارد بنابراین ممکن است مسافران غرب کشور هنگام عبور از همدان از اینترنت استفاده و آنالیزها را دچار مشکل کرده باشند.

عباس صوفی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه شاهد ارتباطات اینترنتی و ویدیوکال شهروندان به جای دید و بازدید حضوری هستیم که نشان از فرهیختگی شهروندی است.

به هر حال آنچه مسلم است در شرایط فعلی باید با در خانه ماندن و کمک به مسئولان زنجیره اتصال ویروس کرونا را قطع کنیم وگرنه اینکه تا چه زمانی درگیر این ویروس ناشناخته خواهیم بود مشخص نخواهد بود.


لازم به ذکر است، براساس آخرین آماد اعلام شده، ۲۲۴ همدانی مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

نتایج و یافته‌های آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز نشانگر ابتلای ۲۷ همدانی به ویروس کرونا است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد: شناسایی ۹۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور، مجموع درگذشتگان به هزار و ۵۵۶ نفر رسید.

بر اساس نتایج و یافته‌های آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن افزایش یافت.

همچنین براساس این گزارش هفت هزار و ۶۳۵ نفر از بیماران کرونایی در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

همچنین با جان باختن ۱۲۳ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به هزار و ۵۵۶ نفر رسید.

موارد جدید بیماران کرونا در کشور به تفکیک استان‌ها نیز اعلام شده که در استان همدان ۲۷ نفر جدید به آمار مبتلایان اضافه شد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار