علی معتبرنیا تأمین تجهیرات لازم برای تولید صنعتی الکل ۹۶ درصد را یکی از موانع اصلی تولید برشمرد و گفت: بسیج دانشجویی و دانشجویان توانایی تولید روزانه ۵۰۰۰ ماسک را دارند، اما متأسفانه پارچه لازم برای تولید ماسک از طرف سازمان غذا و دارو در اختیار دانشجویان قرار داده نشده است.
کد خبر: ۸۳۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 25 March 2020
مسئول تولید مواد ضدعفونی کننده قرارگاه دانشجویی مقابله با کروناویروس در همدان گفت: مرحله تحقیقاتی الکل ۹۶ درصد به پایان رسیده و تولید صنعتی بعد از رفع مشکلات و آماده سازی زیرساخت‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معتبرنیا از تولید الکل ۹۶ درصد به همت دانشجویان همدان در مقابله با شیوع کروناویروس خبر داد و اظهار کرد: پس از شیوع کروناویروس و کمبود الکل و موادضدعفونی کننده ایده تولید الکل توسط دانشجویان همدانی مطرح شد و پس از تأیید اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی همدان و بررسی و انجام تحقیقات لازم تولید الکل در آزمایشگاه کلید خورد.

وی با بیان اینکه خط تولید الکل ۹۶ درصد به همت گروه جهادی بسیج دانشگاه‌ها و قرارگاه مرکزی مبارزه با کروناویروس بسیج دانشجویی همدان راه اندازی شده است، افزود: مرحله تحقیقاتی تولید الکل ۹۶ درصد به پایان رسیده و پیگیر ظرفیت صنعتی برای تولید بیشتر هستیم چرا که آزمایشگاه دانشگاه پژوهشی بوده و صنعتی نیست و می‌توان روزانه ۵۰ لیتر الکل ۹۶ درصد را تولید کرد، اما با استفاده از ظرفیت صنعتی میزان تولید به حداقل ۱۰۰۰ لیتر در روز خواهد رسید.

مسئول تولید موادضدعفونی کننده قرارگاه دانشجویی مقابله با کروناویروس در همدان با بیان اینکه تولید الکل ۹۶ درصد تحت نظر اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاه صنعتی همدان انجام می‌شود، اضافه کرد: تولید تحقیقاتی موادضدعفونی کننده و الکل در بین دانشگاه‌های استان تقسیم شده و دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا نیز در حال ساخت ماده ضدعفونی کننده آب ژاول هستند.

وی با بیان اینکه الکل ۹۶ درصد در مراکز درمانی برای ضدعفونی کردن تجهیزات استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید صنعتی الکل ۹۶ درصد تاکنون آغاز نشده و در حال رایزنی با استانداری و سازمان غذا و دارو برای رفع مشکلات زیرساختی اداری و مدیریتی هستیم.

معتبرنیا بیان کرد: این طرح تحقیقاتی توسط ۸۶ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی شیمی، داروسازی و شیمی محض انجام شده و هیچ مشکلی از لحاظ تأمین نیروی انسانی برای تولید الکل ۹۶ درصد وجود ندارد.

وی تأمین تجهیرات لازم برای تولید صنعتی الکل ۹۶ درصد را یکی از موانع اصلی تولید برشمرد و گفت: بسیج دانشجویی و دانشجویان توانایی تولید روزانه ۵۰۰۰ ماسک را دارند، اما متأسفانه پارچه لازم برای تولید ماسک از طرف سازمان غذا و دارو در اختیار دانشجویان قرار داده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار