وحید سخائیان تاکید کرد: با توجه به اینکه در برخی از سال‌ها نرخ جدید فقط برای نوروز اعمال می‌شد و پس از تعطیلات نرخ به حالت سابق برمی‌گشت، اما امسال ممکن است قیمت بلیت‌ها در سال ۹۹ ثابت بماند.
کد خبر: ۸۳۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 11 March 2020
رییس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: همزمان با آغاز نوروز سال ۱۳۹۹، نرخ بلیت سفر‌های برون شهری همدان به همه مناطق ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، سخائیان افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته از ۲۵ اسفند در نرخ اتوبوس و سواری‌های بین شهری همدان به همه استان‌ها و همچنین همه شهر‌های استان افزایش قیمت اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: این افزایش قیمت تا ۱۶ فروردین سال آینده ادامه دارد و اگر تمدید نشود قیمت‌ها با کاهش ۲۰ درصدی دوباره به نرخ قبل بازمی‌گردد.

سخائیان تاکید کرد: با توجه به اینکه در برخی از سال‌ها نرخ جدید فقط برای نوروز اعمال می‌شد و پس از تعطیلات نرخ به حالت سابق برمی‌گشت، اما امسال ممکن است قیمت بلیت‌ها در سال ۹۹ ثابت بماند.

وی ادامه داد: قیمت بلیت اتوبوس مسیر همدان - تهران، ۴۵ هزار تومان است که در روز‌های نوروز ۹۹ به ۵۵ هزار تومان افزایش می‌یابد.

سخائیان با اشاره به اینکه مردم به دنبال پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رغبتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نشان نمی‌دهند، افزود: از ابتدای اسفند تاکنون تردد مسافر از پایانه‌های همدان نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۴۳ درصد کاهش یافته است و تاکنون هیچ یک از بلیت‌های پایانه‌های همدان برای سفر‌های نوروزی پیش‌فروش نشده است.

رییس اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: درصد اشغال صندلی اتوبوس‌ها توسط مسافران بسیار کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال میزان پیش فروش بلیت اتوبوس به شدت کاهش یابد.

وی ادامه داد: روزانه ۴۰ دستگاه اتوبوس از همدان عازم تهران می‌شد که این تعداد در روز‌های اخیر به ۳۰ دستگاه و با ضریب اشغال صندلی کمتر، کاهش یافته است.

سخائیان اظهار داشت: با این وجود حرکت تمامی اتوبوس‌ها به تهران و سایر شهر‌ها برقرار و هیچ یک از سفر‌ها لغو نشده است.

در سطح استان همدان، هشت پایانه مسافر وجود دارد که از این تعداد ۲ پایانه در شهرستان همدان فعال است.

هم اکنون در این استان ۲۰ هزار و ۶۶۸ راننده و ۱۲ هزار و پنج ناوگان باری و همچنین ۲ هزار و ۷۸۹ راننده و یک هزار و ۷۱۸ ناوگان مسافر و ۴۳ دستگاه ناوگان مسافری روستایی فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار