منوچهر کرمی با بیان اینکه ۷۷ بیمار مبتلا به کرونا مربوط به کل استان است، تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا در اسدآباد ۱۶ نفر، بهار ۳، تویسرکان ۲، رزن ۵، فامنین ۴، کبودرآهنگ ۴، ملایر ۱۰، نهاوند ۱۲، همدان ۲۰ و یک بیمار نیز مربوط به خارج از استان است.
کد خبر: ۸۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 11 March 2020
معاون دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از بهبودی کامل ۴۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در همدان خبر داد.

 به گزارش تسنیم، کرمی اظهار داشت: تا امروز تست کرونای ۷۷ بیمار در استان همدان مثبت بوده که از این تعداد ۴۹ بیمار بهبود یافته و ترخیص شدند، ۲۴ بیمار بستری و تحت درمان هستند و متاسفانه ۴ بیمار نیز جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه ۷۷ بیمار مبتلا به کرونا مربوط به کل استان است، تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا در اسدآباد ۱۶ نفر، بهار ۳، تویسرکان ۲، رزن ۵، فامنین ۴، کبودرآهنگ ۴، ملایر ۱۰، نهاوند ۱۲، همدان ۲۰ و یک بیمار نیز مربوط به خارج از استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه تاکنون تست ۲۴۷ بیمار مشکوک به کرونا منفی اعلام شده است، تصریح کرد: ۱۴۲ بیمار هم که با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده و بستری بودند با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

کرمی با تاکید بر اینکه از ۱۵ اسفند تا کنون سیر افزایشی این بیماری را داشته‌ایم، ابراز کرد: از مردم می‌خواهیم با رعایت نکات بهداشتی و پیام‌هایی که از وزارت بهداشت اعلام می‌شود به سیر نزولی این بیماری کمک کنند.

وی با تاکید بیان اینکه از مردم تقاضا داریم در اماکن شلوغ و پرجمعیت حاضر نشوند، اظهار داشت: شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن، حفظ فاصله یک متری ار افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند و ضدعفونی سطوح منزل و محل کار از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با تاکید بر‌اینکه مردم به هیچ عنوان در پنجشنبه آخر سال به باغ بهشت نروند، تصریح کرد: این اقدام فقط برای سلامتی مردم است تا در کوتاه‌ترین مدت بتوانیم از سرایت این بیماری جلوگیری کنیم.

کرمی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو از مردم خواست در صورت داشتن هر‌گونه علائمی مانند تب، سرفه خشک و یا علائم سرماخوردگی به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند تا با اقدام به موقع جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار