مجتبی طیبی با بیان اینکه افراد از طریق رسانه‌ها و کانال‌های مورد اطمینان فضای مجازی آگاهی لازم در مورد کرونا را به دست بیاورند تا کمتر شاهد اضطراب و استرس باشند گفت: کرونا می‌تواند برای ما استرس ایجاد کند، اما استرس باید تا حدی باشد که باعث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.
کد خبر: ۸۲۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ 08 March 2020
مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید در راستای کنترل بیماری کرونا استرس را از خود دور کرد گفت: والدین اخبار کرونا را در حضور فرزندان دنبال نکنند.

به گزارش فارس، طیبی با اشاره به احتمال اثرات مخرب روحی و روانی اخبار مربوط به بیماری کرونا در افراد و لزوم توجه به بهداشت روان اظهار کرد: در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، واحد بهداشت بهداشت و روان معاونت بهداشتی استان بسته‌هایی را تهیه و در اختیار کارشناسان سلامت روان مراکز جامع سلامت و بهداشتی و درمانی قرار داده تا طبق آن رفتار کنند.

وی با بیان اینکه این کارشناسان با مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و درمانی آموزش‌های لازم را در خصوص بهداشت روان ارائه می‌دهند گفت: همکاری صدا و سیما با وزارت بهداشت در این زمینه موثر بوده و برنامه‌های خوبی در خصوص سلامت روان جامعه پخش می‌شود.

مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آگاهی کامل از بیماری می‌تواند آرامش زیادی به انسان بدهد افزود: وقتی موضوعی مجهول باشد و با آن آشنایی نداشته باشیم اضطراب و نگرانی ما قطعا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افراد از طریق رسانه‌ها و کانال‌های مورد اطمینان فضای مجازی آگاهی لازم در مورد کرونا را به دست بیاورند تا کمتر شاهد اضطراب و استرس باشند گفت: کرونا می‌تواند برای ما استرس ایجاد کند، اما استرس باید تا حدی باشد که باعث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

طیبی ادامه داد: اگر این اضطراب خوب افزایش یابد و زندگی و عملکرد را مختل کند نه تنها روحیه ما را تضعیف خواهد کرد که باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم دچار استرس شدید نشویم ابتدا باید اطلاعات کامل از ویروس کرونا را داشته باشیم و بعد ماهیت بیماری را بشناسیم و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در این روز‌ها سعی کنیم با اعضای خانواده گفت: وگوی سالم داشته باشیم و با این اقدام اطمینان خاطر به یکدیگر بدهیم و آرامش را در خانواده تزریق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سعی کنیم اگر ضرورتی ندارد از منزل خارج نشویم تاکید کرد: مسافرت‌های غیرضروری را لغو کنیم و به جای آن در منزل بمانیم و با اعضای خانواده برنامه‌های دلخواه خود و آن‌ها را برگزار کنیم.

طیبی بیان کرد: بازی با فرزندان، تماشای برنامه و فیلم‌های تلویوزیونی، دعوت همدیگر به خوردن چای و میوه و صحبت با یکدیگر و در مجموع انجام کار‌های سرگرم‌کننده می‌تواند اضطراب و استرس را از افراد دور کرد.

وی گفت: امیدوار باشیم که این بیماری نیز مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر مثل آنفلوآنزای فصلی و سایر بیماری‌های عفونی و ویروسی دورانی دارد و بعد از اینکه سپری و سطح ایمنی ایجاد شود، تمام خواهد شد.

مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان انتقال بیش از حد اخبار کرونا به فرزندان را آسیب‌زا دانست و گفت: اگر می‌خواهیم اخبار و اطلاعاتی هم به دست آوریم از منابع رسمی خصوصا صدا و سیما باشد و دوم اینکه لزومی ندارد همه اخبار را در حضور فرزندان و اعضای خانواده دنبال کنیم.

 وی با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی ۴۰۳۰ پاسخگوی پرسش مردم در خصوص بیماری کرونا و کاهش استرس و نگرانی‌هاست افزود: در استان نیز کارشناسان سلامت و روان و دیگر کارشناسان آموزش دیده به صورت شیفت‌بندی در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند.

طیبی با تاکید به اینکه نباید استرس و نگرانی بیش از حد در مورد کرونا داشت، زیرا با رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی می‌توان آن را کنترل کرد تاکید کرد: مردم رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی را جدی بگیرند تا شاهد کنترل این بیماری باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار