جمعی از وعاظ، روحانیون و سرپرستان هیئت‌های حسینی همدان در خصوص برگزاری برنامه‌ها و تجمعات مذهبی بیانیه صادر کردند.
کد خبر: ۸۲۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 04 March 2020
جمعی از وعاظ، روحانیون و سرپرستان هیئت‌های حسینی همدان در خصوص برگزاری برنامه‌ها و تجمعات مذهبی بیانیه صادر و بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم دعا تاکید کردند.

به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه مدتی‌است فضای جامعه متأثر از شیوع ویروس کرونا است و با عنایت به سوالات مکرر و متعدد دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درخصوص برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی، روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه جلسه‌ای در حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان آیت الله شعبانی موثقی برگزار و پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر تصریح شد که انتظار است تمامی سرپرستان هیئت‌های حسینی این موارد را مدنظر قرار داده و نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند.

محبین اهل بیت (ع) همچون سایر مردم قدردان زحمات ایثارگرانه پزشکان، پرستاران، و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که همچون مدافعان حرم و امنیت کشور این روز‌ها عاشقانه در راستای تأمین سلامت و درمان مردم تلاش شبانه روزی دارند؛ هستند.

در خصوص برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم درخت کاری که تاکید فرمودند: «از این دستور‌ها نباید تخطی شود، چرا که خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم، بنابراین هرچه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هرچه به شیوع آن کمک کند، سیئه است» به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت مردم تا اطلاع ثانوی برنامه‌های هیئت‌های حسینی برگزار نمی‌گردد.

پیشنهاد می‌شود سرپرستان و مسئولان هیئت‌های حسینی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما نسبت به برگزاری مراسم دعا، مناجات به درگاه الهی و توسل به ائمه اطهار (ع) در فرصت بسیار مغتنم ماه رجب المرجب اقدام کرده و ضمن برقرار ماندن ارتباط عموم مردم عاشق اهل بیت (ع) با هیئت‌ها و تجمعات دینی و مذهبی، برای سلامت مردم کشور و دفع بلا از جامعه مسلمین دعا کنند.

اعضای هیئت‌های حسینی با الگوگیری از سیره نورانی معصومین (ع) آمادگی دارند تا از تمام توان و ظرفیت قابل توجه خود در راستای کمک به حافظان سلامت و مددرسانی به مردم برای تأمین سلامت آنان و رفع کمبود‌های احتمالی استفاده کنند.

در پایان از خداوند سبحان ضمن دعا برای فرج حضرت بقیه الله (عج)، طول عمر مقام معظم رهبری، صحت و سلامت همه مردم عزیز را مسئلت داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار