رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: مردم نتایج آرای انتخابات را از طریق مراجع رسمی دنبال کنند و به مباحث مطرح شده در فضای مجازی توسط افراد غیرمسئول توجه نکنند.
کد خبر: ۸۲۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲ 21 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید احمد احمدی زاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان فارس افزود: کار شمارش آرا در کلیه شعب اخذ رای آغاز شده که ابتدا آرای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سپس آرای انتخابات نخستین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری شمارش می شود.
وی ادامه داد: براساس فرمت ها و فرآیندهای ارسال ستاد انتخابات وزارت گذشته صورتجلسات و نتایج آرا به ستاد انتخابات کشور اعلام می شود و همزمان در سامانه جامع اتتخابات بارگذاری خواهد شد.
رییس ستاد انتخابات فارس گفت: نتایج ابتدایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری صبح شنبه اعلام خواهد شد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت الی ۲۳ جمعه در ۱۵ حوزه انتخابیه فارس برگزار شد.

سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند دایر شده بود.

استان فارس در برگیرنده ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.

بنا بر اعلام شامگاه پنجشنبه اول اسفندماه جاری رئیس ستاد انتخابات استان فارس، تعداد کاندیداهای نمایندگی ۲۵۱ نفر بود که از این تعداد ۲۱۹ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند.

سید احمد احمدی زاده افزود:‌ از شروع ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان فارس، ۹۲۴ نفر در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به فارس انتقال دادند که در این میان،‌ ۲۰۵ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس انصراف دادند.

پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات دوم اسفندماه مشخص خواهد شد.

مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار