کد خبر: ۸۲۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 21 February 2020

در حال حاضر بیمارستان رازی برای بیماران مشکوک ایزوله شده است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های ایزوله استان بستری می شوند، تصریح کرد: دو بخش در بیمارستان رازی رشت را ویژه کرونا ایزوله کردیم.

ارسلان سالاری در گفت وگویی، با اشاره به مشاهده ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نمونه های مشکوک به کرونا در گیلان را به تهران ارسال کرده بودیم، امروز روابط عمومی وزارت بهداشت دو مورد از نمونه های ارسالی را مثبت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های ایزوله استان بستری می شوند، تصریح کرد: دو بخش در بیمارستان رازی رشت را ویژه کرونا ایزوله کردیم. همچنین پیگیری های لازم جهت ایزوله کردن بیمارستان ولایت رشت در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در سایر شهرستان ها نیز با هماهنگی استاندار و نهادهای ذی ربط اقدامات لازمه را جهت تجهیز بخش ایزوله در بیمارستان انجام خواهیم داد.

سالاری مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را برعکس تصور مردم بسیار کمتر از آنفلوآنزای ساده دانست و خاطرنشان کرد: مرگ و میر در افراد زیر ۵۰ سال حدود نیم درصد است، اما سرایت کرونا به مراتب بیشتر و سریع تر از آنفلوآنزاست.

وی با اشاره به احتمال کمیاب شدن ماسک و الکل و مایع ضد عفوفی کننده در استان طی روزهای پیش رو، خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت و تعزیرات از اقدامات افراد سودجو جلوگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: تا فردا ماسک و سایر لوازم حفاظت شخصی به اندازه کافی از سوی اورژانس کشور و معاونت درمان وزارت بهداشت به دست استان خواهد رسید و در بیمارستان ها توزیع می شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار