بررسی وضعیت حاکم بر عرصه رقابتها نشان می دهد در  بسیاری از حوزه ها در کنار مشارکت ،رقابت هم به سمت سوی آشکار شدن حرکت می کند ،رییس جمهور روحانی نیز در سخنان روز گذشته به این موضوع اشاره ای داشتند .  با این حال وضعیت برخی چهره های اصلاح طلب حاضر در میدان متفاوت است.
کد خبر: ۸۲۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 17 February 2020

تابناک ایلام ::انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رفته رفته به روزهای پایانی و سرنوشت ساز خود نزدیک می شود .با وجود انتقاد جدی اصلاح طلبان به روند تایید صلاحیت نامزدهای منتسب به خود ،اما اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص لیست های انتخاباتی این جریان در سطح کشور مطرح شده است . بخش اعظمی از جریان اصلاح طلب توانسته است تاحدودی با شرایط جاری کناره آمده وبر روی نامزدهای تایید صلاحیت شده خود در این رقابت بزرگ تمرکز نمایند.

بررسی وضعیت حاکم بر عرصه رقابتها نشان می دهد در  بسیاری از حوزه ها در کنار مشارکت ،رقابت هم به سمت سوی آشکار شدن حرکت می کند ،رییس جمهور روحانی نیز در سخنان روز گذشته به این موضوع اشاره ای داشتند .  با این حال وضعیت برخی چهره های اصلاح طلب حاضر در میدان متفاوت است.

به نظر می رسد در شهر اهواز دکتر یوسفی بعنوان تک گزینه اصلاح طلبان و در حوزه خرم آباد بیرانوند از شانس بالایی برای ورود دوباره به مجلس برخوردارند ،این در حالیست در شهر ساری نیز وضعیت به همین منوال پیش رفته و از یوسف نژاد بعنوان یکی  از گزینه های دارای شانس بالا برای تکیه زدن بر یکی از  کرسیهای  بهارستان نام برده می شود .

در دیگر شهرهای بزرگ همچون کرمان و تبریز نیز وضعیت به همین شیوه در حال جلو رفتن است ،چرا که در شهر کرمان جایی که اصلاح طلبان برای 9حوزه انتخابیه مبادرت به معرفی گزینه های خود نموده اند ،موفقیت اصلاح طلبان در حوزه های جیرفت ،زرند ،کرمان ،رفسنجان وکهنوج دروز از انتظار نیست و دکتر پزشکیان نیز در تبریز یکی از شانس های مهم این حوزه برای راهیبابی دوباره به مجلس است .

اما در کلان شهر تهران برخلاف پیش بینی های قبلی به نظر می رسد با توجه به تشتت اصولگرایان وارایه چند لیست متفاوت از سوی آنان ،احتمال رای آوری تعدادی از گزینه های اصلاح طلب همچون ؛مجید انصاری ،کواکبیان ،مقیمی ،خانم مافی ،آقای محجوب و خانم جلودارزاده بسیار بالاست .

اما در حوزه انتخابیه شمالی ایلام تاحدودی هنوز وضعیت نامشخص بوده وبا توجه به تعدد کاندیدهای اصولگرا،چنانچه اصلاح طلبان بتوانند ظرف یکی دو روز آینده به خود آمده و با هم کنار هم آمده وبا پرهیز از تشتت آرا  به سمت انسجام  حرکت نمایند ،احتمال موفقیت تک کاندیدای این جریان یعنی جلال میرزایی بالا ارزیابی می شود .

حال باید منتظر ماند ودید بزرگان اصلاح طلب با درک شرایط جاری و عبور از رویه هایی که در فعالیت های حزبی و جریانی در تضاد وتباین است ،توان تکرار صحنه های ادوار گذشته را دارا هستند یا خیر ؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
برفرض تعدادی، وبرفرض محال نصفی از نماینده ها ی مجلس صلاح طلب بودند ، خوب که چه ؟؟


وض خراوه اصغر...

خراوه.....
افهمی چه ایشم...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار