مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از برگزاری ستاد سرمایه‌گذاری با محوریت استاندار همدان خبر داد و گفت: ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان شناسایی شده، که از این تعداد ۲۴ فرصت در اولویت قرار دارد و مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی از جمله ترکیه و آلمان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۲۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ 16 February 2020

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از برگزاری ستاد سرمایه‌گذاری با محوریت استاندار همدان خبر داد و گفت: ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان شناسایی شده، که از این تعداد ۲۴ فرصت در اولویت قرار دارد.

به گزارش تابناک همدان، سید ناصر محمودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی از جمله ترکیه و آلمان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت صورت گرفته است، افزود: با سرمایه گذارانی از کشور ترکیه برای ایجاد باغ ویلا‌ها مذاکرات لازم صورت گرفته و توافقات اولیه آن با شهرداری انجام شده است، به طوری که ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این میزان ۹۵ میلیون دلار جذب شده و ۲۴ میلیون دلار در حال طی فرآیند برای جذب سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: مجموع سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای یک هزار و ۵۵۴ نفر اشتغال به همراه دارد.

محمودی با اشاره به تفکیک به طرح‌های سرمایه گذاری، خاطر نشان ساخت: طرح سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده ۹ مورد؛ طرح سرمایه گذاری خارجی در دست پیگیری یک مورد و طرح سرمایه گذاری خارجی در دست پیگیری که نیازمند تمدید است نیز ۲ مورد در استان همدان وجود دارد که در مجموع ۱۲ طرح را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان ۷ نیروگاه خورشیدی با توان ۵۱ مگاوات فعال است، گفت: جلساتی با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های اندونزی اتریش و اعضای سازمان جهانی گردشگری انجام و مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری در استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از شناسایی ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان خبر داد و گفت: علی‌رغم تحریم‌های صورت گرفته و تلاش‌های استکبار جهانی برای جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور ایران میزان سرمایه گذاری و جلب سرمایه گذار در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در استان همدان سازمان سرمایه‌گذاری متولی جذب سرمایه گذار است، یاد آور شد: طی دو دولت گذشته ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان همدان صورت گرفته است.

محمودی با اشاره به اینکه در آمد استان در سالجاری ۸۶۶ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: ۱۸ درصد از درآمد استان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ۸۰ درصد مربوط به مالیات بوده است که در ۱۰ ماهه امسال ۹۰ درصد از درآمد‌های مالیاتی استان محقق شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید براساس مالیات تنظیم شود این در حالی است که ۶ هزار فرار مالیاتی در استان شناسایی و برای آن‌ها پرونده پیگیری تشکیل شده است.

محمودی با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که بودجه کشور از محل مالیات تامین شود، اظهار داشت: سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی این است که بودجه کشور از درآمد‌های مالیاتی و غیرنفتی کسب شود که این کار بدون کارشناسی انجام نشده است.

وی درباره گلایه استاندار همدان از بانک‌های خصوصی استان در زمینه هزینه سپرده‎های استان در سایر استان ها، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی باید ۵۰ تا ۶۰ درصد از سپرده‌های استان را در همان استان هزینه کنند که این موضوع به جد پیگیری می‌شود.

محمودی از تهاتر ۵۰ میلیارد تومان بدهی و مطالبات بخش خصوصی از دولت خبر داد و خاطر نشان ساخت: اشخاص حقیقی و حقوقی و نهاد‌های خصوصی در صورتی که به بخش دولتی بدهکاری داشته یا از دولت طلب دارند، می‌توانند به میزان بدهی یا طلب آن‌ها را تهاتر کنند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در ستاد درآمد استان همدان شناسایی شد، تصریح کرد: مشغول بررسی پرونده‌ها هستیم، با این اقدام به دنبال آن هستیم تا فشار به اقشار کم درآمد کمتر شود و افرادی که باید مالیات پرداخت کنند شناسایی شوند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان، در بخش دیگری از سخنان خود طرح مولدسازی دارایی‌های دولت در راستای سبک سازی دولت دانست و افزود: برای این منظور سامانه "سادا" ایجاد شده که تمام دستگاه‌ها املاک مازاد بر نیاز خود را در این سامانه ثبت می‌کنند که در ۹۹ درصد از اموال دستگاه‌های اجرایی استان ثبت شده است.

محمودی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۱۵۰ هزار نفر از دریافت سهام سود عدالت جا مانده‌اند، ادامه داد: فرم سهام عدالت یک میلیون و ۵۶۱ هزار نفر در استان همدان تکمیل شده است که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند و در سال‌های ۸۶ و ۸۷ هم ۴۷۶ هزار و ۷۹۴ نفر از مشمولین ۳۴۵ میلیارد ریال سود سهام عدالت دریافت کردند.

وی از صادرات ۸۶ میلیون دلاری در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون دلار صادرات از استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در پایان با بیان اینکه در سال ۹۸ هدف گذاری صادرات استان همدان ۱۰۰۰ میلیون دلار بوده است، یادآور شد: همچنین در این مدت ۵.۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۷.۶ میلیون دلار وارد استان شده است.
 
شناسایی اولویتهای سرمایه گذاری در استان/ سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی بر اساس درآمد‌های مالیاتی و غیرنفتی است/ ثبت 99 درصد اموال دستگاههای دولتی در سامانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار