عاطفه زارعی با بیان اینکه روستای سید شهاب از توابع شهرستان تویسرکان به عنوان یکی از ۱۰ روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور انتخاب شد، ابراز کرد: کتابخانه عمومی بعثت و کتابدار این روستا برنامه‌های متنوعی را با محوریت کتاب در این روستا‌ها انجام داده و نقش اصلی را در این انتخاب ایفا کردند.
کد خبر: ۸۲۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 09 February 2020
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: روستای سید شهاب از توابع تویسرکان به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب در کشور شناخته شد.

به گزارش تسنیم، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا مختاپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: از میان ۶ روستای دوستدار کتاب راه یافته استان همدان به مرحله نهایی انتخاب روستا‌های برگزیده دوستدار کتاب کشور، روستای سیدشهاب از شهرستان تویسرکان به عنوان روستای برگزیده و روستا‌های حسین آباد از شهرستان بهار و داق داق آباد از شهرستان کبودراهنگ به عنوان روستای تقدیری برگزیده شدند.

زارعی با بیان اینکه روستای سید شهاب از توابع شهرستان تویسرکان به عنوان یکی از ۱۰ روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور انتخاب شد، ابراز کرد: کتابخانه عمومی بعثت و کتابدار این روستا برنامه‌های متنوعی را با محوریت کتاب در این روستا‌ها انجام داده و نقش اصلی را در این انتخاب ایفا کردند.

وی افزود: پرونده ۲۱ روستا از استان همدان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۶ روستا در جمع ۶۰ روستای نهایی قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان همدان گفت: به همت کتابداران روستایی ۶ روستا استان همدان به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب راه یافتند. هیأت داوران این جشنواره در مرحله اول، ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را از میان ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند.

زارعی تصریح کرد: در مرحله دوم داوران از میان ۱۲۶ روستای راه یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم انتخاب کردند که از این تعداد ۶ روستا از استان همدان برگزیده شده است.

وی افزود: روستا‌های دستجرد و حسین آباد شهرستان بهار، روستای سید شهاب شهرستان تویسرکان و روستا‌های ویان، اکنلو و داق داق آباد از شهرستان کبودراهنگ ۶ نماینده استان همدان در این جشنواره هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در کسب موفقیت ۶ روستای راه یافته به مرحله نهایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی نقشی اساسی و ارزنده ایفا کردند. کتابداران در این روستا‌ها با حمایت ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و تویسرکان با همکاری دهیاران توانستند با اجرای برنامه‌های مطلوب نقشی ارزنده در منطقه خود ایفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار