رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از فعالیت بیش از ۳۸۵۰ بافنده فرش دستباف مرد و زن به صورت دائمی و فصلی در دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: قالیبافان برای استفاده از مزایای بیمه از طریق تعاونی فرش به صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 09 February 2020
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن گفت: در شهرستان‌های رزن و درگزین ۱۵ هزار و ۵۵۲ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، محمد سهیلی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۱۵ هزار و ۵۵۲ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی شهرستان‌های رزن و درگزین انجام گرفته که از این تعداد بازرسی ۵۴۰ متخلف صنفی به شعبه تعزیرات حکومتی معرفی شده است، افزود: واحد‌های صنفی متخلف به پرداخت ۱۲۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه اقلام تنظیم بازار از جمله گوشت گرم، گوشت منجمد، مرغ منجمد، قند و شکر در ابتدای سال جذب و بین عموم مردم توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۵۳۰ تن برنج گسترس GTC، انواع گوشت ۱۳ تن و ۸۰۰ کیلوگرم، ۳۷۷ تن قند، ۷۹ تن انواع برنج هندی و پاکستانی، یک تن و ۱۲۰ کیلوگرم چای خارجی در سطح دو شهرستان رزن و درگزین توزیع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرستان رزن در برگزاری جلسات منظم کارگروه تنطیم بازار و پیگیری مصوبات با ۲۲ جلسه در بین شهرستان‌های استان رتبه نخست و در حوزه نظارت و بازرسی و ثبت پرونده‌های متشکله رتبه سوم استان را دارد.

سهیلی افزود: با توجه به ارتقاء شهرستان درگزین برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی و تشکیل اتاق اصناف در دستور کار این اداره قرار دارد و تا پایان سال مقدمات برگزاری دو اتحادیه در این شهرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات پنج اتحادیه صنفی رزن در سالجاری انجام شده و مقدمات برگزاری انتخابات دو اتحادیه دیگر نیز تا پایان سال در این شهرستان انجام خواهد شد، یادآور شد: تعداد بازرسی نانوایی‌ها ۲۲۳۵ مورد با ثبت ۱۳۰ پرونده متشکله، تعداد بازرسی در حوزه قاچاق کالا با اداره آگاهی و تعزیرات حکومتی ۱۳۶۲ مورد با ثبت ۱۷ فقره کالا قاچاق، ۱۵۹ مورد گشت‌های مشترک با ثبت ۱۱۹ فقره پرونده متشکله و بازرسی از انبارها، دریافت اعلام موجودی کالا و ثبت ماهانه کالا‌های اساسی در سامانه در سالجاری انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن در بخش دیگری از فعالیت بیش از ۳۸۵۰ بافنده فرش دستباف مرد و زن به صورت دائمی و فصلی در دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: قالیبافان برای استفاده از مزایای بیمه از طریق تعاونی فرش به صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی می‌شوند.

سهیلی با اشاره به اینکه هشت نفر پشتیبان فرش در دو شهرستان با اشتغال ۱۰۵۰ نفر فعالیت می‌کنند، استجاری بودن ساختمان اداره و کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات این اداره در خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار