با افتتاح مرکز پزشکی هسته‌ای در کلینیک امید همدان دیگر بیماران مجبور نیستند برای انجام تصویر برداری به سایر استان‌ها مراجعه کنند و راه اندازی مجهزترین دستگاه گاما اسکن در کلینیک امید همدان یک روش تشخیصی برای بیماران است که به وسیله آن اسکن استخوان، پرفیوژن میوکارد، اسکن بیماری‌های التهابی و عفونتها، کلیه و مجاری ادراری، تیروئید، پارا تیروئید، اسکن خونریزی‌های گوارشی و ... با تعرفه دولتی و ارزان قیمت برای بیماران انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۲۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 09 February 2020
با افتتاح مرکز پزشکی هسته‌ای در کلینیک امید همدان دیگر بیماران مجبور نیستند برای انجام تصویر برداری به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش تابناک همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دستگاه گاما کمرا در مرکز پزشکی هسته‌ای کلینیک امید راه اندازی شده؛ هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال در بر داشته است. همچنین دستگاه رادیولوژی این مرکز با اعتبار ۷ میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.
 
رشید حیدری مقدم افزود: راه اندازی مجهزترین دستگاه گاما اسکن در کلینیک امید همدان یک روش تشخیصی برای بیماران است که به وسیله آن اسکن استخوان، پرفیوژن میوکارد، اسکن بیماری‌های التهابی و عفونتها، کلیه و مجاری ادراری، تیروئید، پارا تیروئید، اسکن خونریزی‌های گوارشی و ... با تعرفه دولتی و ارزان قیمت برای بیماران انجام می‌شود.


وی اظهار داشت: این دستگاه با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی از کشور‌های خارجی خریداری شده و در اختیار بیماران قرار داده شده است.

حیدری مقدم، با بیان اینکه قبلا چنین دستگاهی در استان وجود نداشته و بیماران مجبور بودند برای انجام این روش تشخیصی به تهران بروند، ابراز کرد: با راه اندازی این دستگاه، همه بیماران استان پوشش داده میشوند و حتی سایر استان‌ها را نیز پوشش میدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه اندازی بخش درمانی پزشکی هسته‌ای تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: پزشکی هسته‌ای یک روش درمانی موثر برای بسیاری انواع سرطان و بسیاری از بیماری‌ها است.

حیدری مقدم با تاکید بر اینکه افتتاح مرکز پزشکی هسته‌ای یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره برداری رسید، اظهار داشت:چهار پروژه به صورت همزمان در این مرکز افتتاح می‌شود که همگی توسط بخش غیر دولتی سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پنج کلینیک ویژه در همدان فعال است، تصریح کرد: ماهیانه ۲۲ هزار بیمار در کلینیک امید همدان ویزیت می‌شوند که برابر با یک هفتم جمعیت کل استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی در بخش خصوصی سازی پروژه‌ها موفق عمل کرده، گفت: سایر دستگاه‌های استان میتوانند از این تجربه موفق آموزش بگیرند.

حیدری مقدم در بخش دیگری از سخنانش از ساخت مرکز جامع سرطان توسط بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان خبر داد و اظهار داشت: فاز اول این مرکز که مربوط به راه اندازی دستگاه‌های رادیوتراپی است در ۶ ماهه نخست سال آینده به بهره برداری می‌رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار