عاطفه زارعی در ادامه با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی به مناسبت دهه مبارک فجر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن ماه عضویت در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان بود.
کد خبر: ۸۲۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 07 February 2020
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌شود، گفت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۲۲۶۰ مترمربع به زیربنای کتابخانه‌های استان افزوده شده است.

به گزارش ایسنا، زارعی در تبیین برنامه‌های ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی در ۲۷۰ متر مربع زیر بنا افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه سرانه زیربنا کتابخانه‌های عمومی به ۲.۶۶ مترمربع رسیده است، افزود: هم اکنون ۱۱۶ کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۶ هزار و ۳۱۲ در استان همدان به ارائه خدمات می‌پردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه شهید آزموده شهر زنگنه با زیر بنای ۸۵۰ متر مربع، کتابخانه مشارکتی زندان ملایر با زیر بنای ۶۰ متر مربع، کتابخانه سالن همایش‌های قرآنی و فرهنگ سرای کسب و کار با ۱۰۸۰ متر مربع مجموع فضا‌های کتابخانه‌ای بودند که در یک سال گذشته به امکانات استان افزوده شدند.

زارعی در ادامه با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی به مناسبت دهه مبارک فجر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن ماه عضویت در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان بود.

وی همچنین به اجرای برنامه‌هایی، چون نشست‌های نمایشنامه‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه، عصر شعر با موضوع انقلاب و برپایی نشست‌های بصیرتی اشاره کرد، افزود: برگزاری بیش از ۱۰ مورد جشن انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۰ نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، فضاسازی و آذین‌بندی ۱۱۶ کتابخانه عمومی استان، ۱۵۰ نشست کتابخوان، ۳۰ مسابقه کتابخوانی، ۳۱ جلسه نقد و بررسی، چهار رونمایی از کتاب، ۳۰ عنوان برنامه ویژه کودکان، ۱۰ جلسه عصر شعر با موضوع انقلاب اسلامی و ۲۶ نشست بصیریتی و سخنرانی در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: به منظور ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان مسابقات بسیاری از جمله کتابخوانی، روزنامه دیواری انقلاب، خوش‌نویسی شعار‌های انقلاب، شعارنویسی، انشاءنویسی، نقاشی و دانستنی‌های انقلاب در نظر گرفته شده که توسط کتابداران در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزاری است.

زارعی ادامه داد: همچنین با هماهنگی که کتابخانه‌های عمومی با مدارس شهر و روستا به عمل آوردند بیش ۱۰۰ بازدید برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که هرچه بیشتر با کتابخانه‌ها آشنا شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن اربعین شهادت سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی نیز برنامه‌های متنوعی از جمله دلنوشته‌ای به سردار دل‌ها و نقاشی ویژه کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته شده و کتاب‌هایی که با زندگانی این شهید عالی مقام پرداخته‌اند، خوانش و معرفی خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطر نشان کرد: همچنین به مناسبت سال رونق تولید و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است، نشست کتابخوان رونق تولید با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز برگزار می‌شود.

زارعی گفت: همچنین دومین باشگاه مقاله خوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با موضوع کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌ها با رویکرد محرومیت زدایی با حضور اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌ها و کتابداران برگزار شد.

وی تصریح کرد: طرح "شناسایی و سنجش نیاز‌های اجتماعات محلی شهرستان فامنین در حوزه خدمات کتابخانه‌های عمومی" همزمان با انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین به فرماندار شهرستان و با حضور محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و آموزش نهاد رسماً آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: این طرح با هدف ایفای نقش موثر کتابخانه برای شناسایی و پاسخ به نیاز‌های مردم این شهرستان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعریف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار