علی ضمیری بیان کرد: در حال حاضر ۵۱ هزار و ۲۰۰ کارمند در دستگاه‌های اجرایی استان همدان فعالیت دارند که آموزش و پرورش، علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی بیشترین نیروی انسانی را دارند.
کد خبر: ۸۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 05 February 2020
رییس گروه ورزش همگانی و سفیر سلامت اداره ورزش و جوانان همدان گفت: براساس آمار‌های موجود کمتر از ۱۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی این استان ورزش می‌کنند که نیاز به تغییر رویه از سوی مسوولان است.

به گزارش ایرنا، ضمیری کامل بیان کرد: این آمار‌ها نتیجه تحقیق ۶ ماهه گروه ورزش همگانی دستگاه ورزش استان همدان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۱ هزار و ۲۰۰ کارمند در دستگاه‌های اجرایی استان همدان فعالیت دارند که آموزش و پرورش، علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی بیشترین نیروی انسانی را دارند.

ضمیری کامل اضافه کرد: متاسفانه در مسابقات ورزشی کارکنان دولت که در هشت رشته مردان و هفت رشته زنان برگزار شد، تنها ۱۹ دستگاه حضور یافتند.

وی افزود: این در حالی است که ۴۵ دستگاه در نشست‌های هماهنگی ورزش کارکنان دولت همدان شرکت داشتند، اما در زمان شروع مسابقات به ۱۹ اداره رسید.

رییس گروه ورزش همگانی یادآور شد: اگر این ۴۵ دستگاه اجرایی در مسابقات کارکنان دولت شرکت می‌کردند و هر دستگاه ۱۲۴ ورزشکار معرفی می‌کرد، در مجموع به جمعیت ۵ هزار و ۵۸۰ ورزشکار می‌رسید که بازهم زیر ۱۰ درصد میزان کارکنان دولت شاغل در استان بود.

ضمیری کامل اضافه کرد: آمار زیر ۱۰ درصد مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ورزش به نسبت ۲۳ درصد جمعیت استان که فعالیت ورزشی دارند، بسیار پایین است.

معاون توسعه ورزش همدان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به ورزش کارکنان گفت: مسوولان ادارات اهمیت فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی کارکنان خود را درک کنند.

عباس قهرمانی افزود: جامعه کارمندی همانند سایر اقشار باید به این باور برسند که با فعالیت ورزشی شاهد کاهش فشار خون، کنترل قند، دیابت و چاقی خواهند شد.

وی از مسوولان ارشد استان خواست تا ورزش جزو دوره‌های آموزشی ضمن خدمت قرار بگیرد و افزود: این طرح گرایش چشمگیر کارکنان به ورزش را به دنبال خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار