سقراط بیرنگ اظهار کرد: براساس سند راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی میزان سهمیه تعهد شده تولید گوشت قرمز اسدآباد در سالجاری ۱۱۷ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم بوده که تاکنون از این میزان سهمیه تولیدی شهرستان تولید ۹۸ هزار کیلوگرم آن محقق شده و براساس پیش بینی‌ها تا پایان سال علاوه بر تحقق کل سهمیه، ۱۰ درصد بیش از سهمیه تعهد شده در رابطه با تولید گوشت قرمز خود اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 22 January 2020
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از تحقق ۸۳ درصدی تولید گوشت قرمز اسدآباد در سند راهبردی استان خبر داد و گفت: ۹۲ درصد تولیدات گوشت قرمز استان توسط واحد‌های سنتی تأمین می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی سهمیه تولید گوشت قرمز شهرستان اسدآباد را برابر با برنامه پنج ساله ششم توسعه به میزان ۴۰۵ هزار کیلوگرم عنوان کرد و افزود: تا سال ۱۴۰۰ این میزان سهمیه تعهد شده شهرستان محقق خواهد شد.

بیرنگ با بیان اینکه ۹۲ درصد تولیدات گوشت قرمز استان توسط واحد‌های سنتی و هشت درصد توسط واحد‌های صنعتی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: تا پایان سال از ۱۴۲ هزار و ۳۰۲ رأس گوسفند شهرستان ۱۷ هزار و ۳۶۱ رأس و از ۲۸ هزار و ۳۷۱ رأس دام سنگین شهرستان تعداد ۱۶۰۰ رأس قابلیت کشتار خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به احداث کارخانه روغن کشی در اسدآباد تصریح کرد: در حال حاضر متقاضی طرح به منظور احداث کارخانه روغن کشی در این شهرستان پیگیر طرح خود بوده و طرحش را ارائه داده که براساس برآورد‌ها برای استفاده از تسهیلات بانکی به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بیرنگ با اشاره به گیاه روغنی کلزا یادآور شد: کشاورزان اسدآبادی در سالجاری در بحث گیاهان روغنی کم آب بر بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا کشت کرده اند و به طور قطع با کشت این نوع از محصولات و گیاهان روغنی احداث صنایع تبدیلی، چون کارخانه روغن در شهرستان از سودآوری بالایی برای منطقه برخوردار خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار