مرتضی سبزی‌پور اضافه کرد: حتی ورود کودکان هشت تا ۱۶ سال در سانس‌های عمومی استخر‌ها نیز باید همراه با بستگان اصلی کودک و با سن بالای ۱۸ سال باشد.
کد خبر: ۸۱۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 18 January 2020
دبیر هیات نجات غریق و غواصی همدان گفت: بر اساس قوانین ورود کودکان زیر پنج سال به استخر‌های متعارف شنا در سانس‌‎های عمومی ممنوع است و مدیران مجموعه‌‎های آبی استان به این قانون توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سبزی‌پور اظهار داشت: حضور کودکان بالای پنج تا هفت سال تمام به استخر‌های شنا به هنگام سانس‌های عمومی نیز نیازمند همراهی یک فرد از بستگان و یا از وابستگان شناخته شده کودک و با حداقل سن ۱۸ سال تمام امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: حتی ورود کودکان هشت تا ۱۶ سال در سانس‌های عمومی استخر‌ها نیز باید همراه با بستگان اصلی کودک و با سن بالای ۱۸ سال باشد.

سبزی پور خاطرنشان کرد: نوجوانان بالای ۱۶ سال برای حضور در سانس‌های عمومی استخر‌ها نیاز به همراه ندارند ضمن اینکه مدیران مجموعه‌های آبی نباید اجازه حضور کودکان زیر هفت سال مهمان و یا در قالب اردو‌های آموزشی و پرورشی در استخر‌ها را بدهند.

 الزام حضور ناجیان غریق در دوره بازآموزی

دبیر هیات نجات غریق و غواصی همدان در ادامه با الزام حضور ناجیان غریق این استان در دوره بازآموزی گفت: این دوره‌ها در راستای آموزش مستمر ناجیان غریق و نیز پیشگیری از هرگونه حادثه در استخر‌ها اجرایی شده است.

وی افزود: تمامی استخر‌ها و مجموعه‌های آبی که مجوز بهره برداری دارند باید نسبت به معرفی ناجیان غریق خود در این دوره‌های ۲ روزه اقدام کنند.

سبزی پور اضافه کرد: این ابلاغیه از سوی مدیریت دستگاه ورزش استان همدان صادر شده و به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و آمادگی ناجیان در مدیریت حادثه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره‌ها نیز به ناجیان گواهی شرکت اعطا می‌شود ضمن اینکه حضور نداشتن در این کلاس‌ها تخلف است.

دبیر هیات نجات غریق و غواصی همدان یادآور شد: از این پس هیچ یک از ناجیان غریق بدون گواهی آمادگی نمی‌توانند در استخر‌های شنا فعالیت داشته باشند.

وی افزود: با مدیران استخر‌هایی که نسبت به این ابلاغیه بی توجه باشند نیز براساس تخلف‌های باشگاهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

در سال‌های گذشته غرق شدگی در استخر و مکان‌های آبی در همدان افزایش یافته است.

هم اینک ۲ هزار ناجی غریق در قالب ۴۰ استخر سرپوشیده در سطح استان همدان فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار