امام جمعه همدان با بیان اینکه عذرخواهی شجاعانه و صادقانه نیرو‌های مسلح مخصوصا سردار حاجی زاده را تقدیر و تشکر می‌کنیم، گفت: اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی این عظمت روحی سردار حاجی زاده را تعظیم می‌کنم؛ این عذرخواهی نماد مسئولیت پذیری اسلامی است.
کد خبر: ۸۱۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 17 January 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران فراتر از آن آسیب‌های نظامی و جانی که برای آمریکا در پی داشت، موجب شکسته شدن هیمنه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت شد که این اتفاق در ۸۰ سال گذشته تاکنون رخ نداده بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با اشاره به اینکه جمعه روزی در دو هفته گذشته شهید سلیمانی عزیز را از دست دادیم، اظهار کرد: ملت عزیز ما در آن تجمعات میلیونی که در کشور برپا کردند عظمت‌هایی را خلق کردند. همچنین در روز چهارشنبه هفته گذشته سپاه پاسداران پایگاه نظامی آمریکایی‌ها را مورد حمله موشکی قرار داد، انصافا این اقدام برای کشور عزت آفرین بود و برای دشمن موجب ذلت و تحقیر شد.

وی همچنین در رابطه با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: دو سه روزی که گمانه زنی‌هایی در رابطه با علل سقوط هواپیما در فضای رسانه‌ای وجود داشت، درنهایت در روز شنبه از سوی نیرو‌های مسلح علت حادثه اعلام شد که این حادثه بر اثر خطای انسانی رخ داده است.

وی با بیان اینکه عذرخواهی شجاعانه و صادقانه نیرو‌های مسلح مخصوصا سردار حاجی زاده را تقدیر و تشکر می‌کنیم، گفت: اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی این عظمت روحی سردار حاجی زاده را تعظیم می‌کنم؛ این عذرخواهی نماد مسئولیت پذیری اسلامی است.

امام جمعه همدان افزود: در این مدت عذرخواهی کردن یک مسئول را در کشور کمتر شاهد بودیم و این نشان دهنده یک تفکر انقلابی است. مسئول انقلابی باید در مواردی که مرتکب اشتباه شد صادقانه و شجاعانه عذرخواهی کند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این عذرخواهی تبدیل به یک رویه در میان مسئولان کشور شود، گفت: آیا در مدت ۴۰ سال برخی از مسئولان مرتکب اشتباه نشدند، عذرخواهی کردن نیازمند شجاعت و صداقتی است که در امثال سردار‌های بزرگوار وجود دارد و این کار نماد مسئولیت پذیری‌های دینی است و مسئولیت پذیری دینی همین تفکر انقلابی حاکم است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بعد از صدور بیانه نیرو‌های مسلح در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی، خواسته مردم و مقام معظم رهبری این بود که اگر قصور و تقصیری در این مسئله بوده به صورت شفاف به مردم گفته شود، اظهارکرد: به هرحال یک خطا و اتفاقی صورت گرفته است و تعدادی از عزیران ما در کشور جان عزیز خود را از دست دادند که جای دارد محضر همه خانواده‌های این بزرگواران تسلیت عرض کنیم. همچنین برای عرض ادب و احترام منزل این بزرگواران و خانواده‌های متدین و نجیب در همدان رفتیم، اما این بدان معنا نیست که اگر قصور و تقصیری است بیان نشود این حادثه باید پیگیری شود و گزارش‌هایی از علل آن ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که موجب ناراحتی مردم شد تاخیر در بیان علت سقوط بود، خاطرنشان کرد: خواسته مقام معظم رهبری و مردم بر این است که این مسئله سریع‌تر باید اعلام می‌شد هرچند برخی از مسائل امنیتی ممکن است مانع انتشار خبر در همان ابتدا شده باشد همچنین تحقیقاتی در دست اقدام بود که باعث تاخیر در اعلام خبر شد به این علت که نیازمند آن بود تا نیرو‌های مسلح یقین به مسئله پیدا کنند و جوانب مسئله و فرضیه‌های مختلفی را که در این موضوع است را بیایند، اما با تمام وجود می‌خواهیم که علل این مسئله سریع‌تر به مردم اعلام شود.

امام جمعه همدان با بیام اینکه در یک هفته اخیر فضای التهابی در کشور رخ داد به علل آن پرداخت و گفت: آمریکا در عین الاسد به معنای واقعی کلمه تحقیر شد و زمانی که ترامپ سخنرانی کرد با وجود اینکه قبل از آن تهدید می‌کرد، اما حرف از صلح و نهایت تحریم زد که به معنی واقعی تحقیر شد بنابراین برای اینکه بتواند مقابله کند وارد جنگ رسانه‌ای با کشور شد. امروز جنگ رسانه‌ای از جنگ نظامی تاثیرگذارتر است. امروز فضای دنیا فضای جنگ رسانه‌هاست به گونه‌ای که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ رسانه‌ای جنگ اراده‌ها و روایتهاست بنابراین دشمن وارد فضای جنگ رسانه‌ای با کشور شد حتی قبل از اینکه نیرو‌های مسلح اعلام کنند آن‌ها یک فضای رسانه‌ای را علیه کشور آغاز کردند که برای اینکه چه اتفاقی افتاد نیازمند تحقیقات بیشتر در این زمینه است، اما اصل مسئله این است که این اتفاق وارد یک فضای رسانه‌ای شد.

وی ادامه داد: سه گروه در کشور به این جنگ رسانه‌ای دامن زدند؛ گروه اول بعضی از سینماگران، بازیگران و برخی از کسانی که در فضای اجتماعی معروف به سلبریتی هستند. این‌ها وارد عرصه دامن زدن در این فضای رسانه‌ای شدند و این استعفا دادن‌ها و اینکه دیگر به صدا و سیما نمی‌آییم و گاهی اتهام زدن به صدا و سیما و گاهی متهم کردم نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته از قبیل: اقدامات این افراد بود بنابراین نیاز است که اگر این افراد استعفا کردند استعفای این افراد توسط صدا و سیما پذیرفته شود چراکه کسی که نظام اسلامی را متهم میکند و به التهابات در جامعه دامن میزند را نباید به صداوسیما راه داد.

امام جمعه همدان گروه دوم را آن دسته از افراد معرفی کرد که با جنگ رسانه‌ای دشمن همراهی کردند و فضای التهاب در جامعه را فراهم می‌کنند یعنی کسانی که به تعبیر خود به دنبال فرصت انتقام از سپاه پاسداران هستند و بیان کرد: نیرو‌های مسلح ما با چه زحمت‌هایی ۴۰ سال است که امنیت این کشور را حفظ کردند، اما برخی در کشور به دنبال این هستند که با ایجاد فضای التهاب، دست به فتنه انگیزی بزنند. سپاه پاسدارانی که تمام قد خود را فدای امنیت کشور کرد، اما کسی که اینگونه به دلیل بروز خطای انسانی عذرخواهی کرده را برخی‌ها در کشور وارد تضعیف سپاه پاسداران میشوند و توجه نمی‌کنند امنیت این کشور را مدیون نیرو‌های مسلح، سپاه و بسیج هستیم، امنیتی که شما پیدا کردید تا به راحتی وارد فضای رسانه‌ای بشوید، مدیون سپاه پاسدارن و نیرو‌های مسلح هستید.

وی با اشاره به اینکه اگر سپاه پاسدارن نبود امنیتی هم نبود و داعش به سمت کشور حرکت کرده بود، افزود: ممکن است خیلی از موارد نظامی به مردم گفته نشود، اما تصمیم اصلی داعش، ایران بود. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر ما دفاع نمیکردیم باید در همدان و کرمانشاه میجنگیدیم این یک واقعیت نظامی است. به صرف اینکه انسان از دور دستی بر آتش دارد نمیتواند به راحتی قضاوت کند امثال سردار سلیمانی‌ها بودند که به این عرصه ورود کردند بنابراین آن افرادی که امنیت دارند تا عکس سردار شهید ما را پاره کنند امنیت خود را مدیون سردار سلیمانی‌ها هستند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه آن چیزی که غمناکتر است سخنان برخی از مسئولان ارشد کشور است، اظهارکرد: سخنان برخی از مسئولان ارشد نظام باید وحدت آفرین باشد و باید شاکر این نعمتی باشند که در کشور ایجاد شد و میلیون‌ها انسان را به صحنه آورد تا با آرمان‌های امام (ره)، مسئله مقاومت، نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران و رهبری تجدید پیمان کنند. به جای اینکه شاکر این نعمت باشیم گاهی از موارد سخنانی گفته میشود که التهاب بیشتری را در کشور ایجاد میکند این سخنان مسئولان باید به جامعه آرامش بدهد.

وی با بیان اینکه سخنانی در مورد کنایه زدن به شورای نگهبان، سپاه و طرح مسائل مذاکره با وجود شرایط موجود کشور منجر به تعجب انسان میشود، افزود: انتظاری که از مسئولان میرود این است که همراهی کنند و وحدتی که در جامعه ایجاد شده است را حفظ بکنند و در مقابل فضاسازی دشمن ایستادگی کنند. دشمن درحال فتنه انگیزی است و قصد دارد اقتدار نظام را زیر سوال ببرد و ما نباید به آن دامن بزنیم بنابراین سخنان مسئولان نباید اقتدار نظام را تضعیف کند. ۸۰ سال یک کشور مستقل در اوج تحریم‌ها و با موشک‌هایی که به دست خود ساخته است توانسته ابر قدرت دنیا را تحقیر کند این جای شکر دارد و این اقتدار باید حفظ شود که نیاز است برخی از مسئولان ارشد ما به این مسئله توجه کنند.

مردم نشان دادن که اهل مقاومت و همراه نظام هستند

امام جمعه همدان همچنین در رابطه با رد صلاحیت‌ها گفت: نیاز است که یک قسمتی از قوانین اصلاح شود که این مسئله ربطی به شورای نگهبان ندارد، اما برای افرادی که رد صلاحیت شده اند هنوز فضای اعتراض وجود دارد و میتوانند در فضای قانونی اعتراضات خود را مطرح کنند شورای نگهبان نیز موظف است که به مر قانون عمل کند و اینگونه نیست که کسی حق اعتراض ندارد کسانی که به هر دلیل رد صلاحیت شدند امکان اعتراض قانونی آن‌ها وجود دارد، اما گاهی این اقدامات منجر به تضعیف شورای نگهبان میشود که ما حق تضعیف شورای نگهبان را نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار