نایب رئیس شورای اسلامی شهر در رابطه با سامانه شفافیت شهرداری اظهار داشت: این سامانه مانع شکل‌گیری فساد‌های آشکار و پنهان در مدیریت شهری همدان می‌شود. 
کد خبر: ۸۱۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 16 January 2020
با ایجاد سامانه شفافیت در شهرداری همدان بستر فساد و سوء استفاده‌های مالی و اداری برچیده می‌شود.

به گزارش تسنیم، از گذشته تا به امروز شهرداری‌ها در سراسر کشور در مظان اتهامات متعددی بودند و تا ورود دستگاه قضایی و بررسی‌های متعدد نمی‌شد به صورت قاطع این اتهامات را تکذیب یا تایید کرد.

شهرداری همدان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست؛ به همین دلیل ایجاد سامانه‌ای که فعالیت این نهاد را برای شهروندان، شورای شهر، دستگاه‌های نظاراتی و خود مدیران شهری شفاف کند، ضروری بود.

از ابتدای تشکیل شورای اسلامی همدان در دوره پنجم اعضای شورا به دنبال ایجاد چنین سازوکاری بودند عاقبت در زمستان ۹۸ سامانه شفافیت در شهرداری همدان تشکیل شد.

بی‌تردید این سامانه می‌تواند به مدیریت شیشه‌ای که خواست عموم مردم است کمک کند و نه تنها دست مدیران متخلف واسطه‌ها را از منافع شهروندان کوتاه کند بلکه مانع آن شود که شهرداری همدان و مدیران شهری مدام در مظان اتهامات قرار بگیرند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر در رابطه با سامانه شفافیت شهرداری اظهار داشت: این سامانه مانع شکل‌گیری فساد‌های آشکار و پنهان در مدیریت شهری همدان می‌شود. 

حمید بادامی نجات افزود: شهرداری‌ها به دلیل گستردگی فعالیت‌ها و حضور مستقیم در طرح‌های کلان مالی و اقتصادی بستر مناسبی برای فساد و سوء‌استفاده‌های مالی هستند و این سامانه از این امر جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان این که سامانه شفافیت اقدامی کارساز در تحقق شهر الکترونیک است گفت: شفافیت در اقدامات بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز فساد و ایجاد اعتماد بین شهروندان و مدیریت شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به این که سامانه شفافیت سیستم نرم‌افزاری شهرداری همدان را به روز می‌کند به سایر ویژگی‌های این سامانه پرداخت و تصریح کرد: مشخصات تمام مدیران شهرداری، ساز و کار شکایت شهروندان از تصمیمات یا اقدامات مدیران، آخرین گزارش تفریغ بودجه، آیین نامه‌ها و دسترسی به انواع اطلاعاتی که در شهرداری همدان نگهداری می‌شود در بستر این سامانه قابل دسترسی است.

۴۰۰ هزار پرونده در سامانه شفافیت شهرداری

شهردار همدان نیز در گفت: وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که با ایجاد سامانه شفافیت گام بلندی برای تحقق شهر الکترونیک برداشته شد، اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ هزار پرونده در حوزه‌های نوسازی و شهرسازی در این سامانه بارگذاری شده است.

عباس صوفی افزود: مدیریت شهری همدان همواره بر شفافیت در امور و اقدامات تاکید داشته است و با ایجاد این سامانه فعالیت و اقدامات شهرداری برای عموم شهروندان و دستگاه‌های نظارتی و اعضای شورای شهر قابل دسترسی است.

وی یکی از اهداف مهم ایجاد سامانه شفافیت شهرداری را، ایجاد بستری مناسب برای دسترسی راحت شهروندان به پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: این سامانه تردد شهروندان به شهرداری را نیز کاهش می‌دهد.

صوفی تاکید کرد: ۶۴۰ هزار نفر از شهروندان همدان با ورود به این سامانه می‌توانند از تمام اطلاعات موجود بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار