امام جمعه همدان با تاکید به اینکه تکنولوژی در عالم ایجاد شده و سبک زندگی تغییر کرده و مرکز ثقل تغییر در سبک زندگی تغییر در خانواده‌هاست افزود: طبق گفته روانشناسان جامعه امروز جامعه باز است؛ قبلا تربیت در خانواده، بخشی در آموزش و پرورش و در نهایت صداوسیما با چند شبکه محدود بود، اما امروز جامعه طور دیگری اداره می‌شود.
کد خبر: ۸۱۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 16 January 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان تشکیل مجمع خانواده را در استان لازم دانست و گفت: باید فعالیت عمیقی خارج از مشاوره دادن در قالب این مجمع در حوزه خانواده مورد توجه باشد.

به گزارش فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در نخستین گردهمایی فعالان استانی حوزه خانواده اظهار کرد: موضوع اهمیت خانواده و نقشه‌ای که دشمن امروز در این حوزه به آن توجه دارد بسیار باید مد نظر باشد.

وی گفت: امروز حداقل یکی یا شاید مهمترین مرکز ثقل حملات دشمن «خانواده» است و از طرفی مطالعات در حوزه خانواده به دانش مستقلی در جهان تبدیل شده که نشاندهنده اهمیت و عمق علمی آن است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه خانواده تعبیری شده که طوفان تغییری اتفاق می‌افتد و این تغییر متاسفانه تدریجی و نامحسوس نیست گفت: امروز زندگی‌ها طوری شده که فرزندان ما آنچنان ارتباطی با پدربزرگ و مادربزرگ‌ها ندارند و تغییرات در خانواده محسوس است.

وی با تاکید به اینکه تکنولوژی در عالم ایجاد شده و سبک زندگی تغییر کرده و مرکز ثقل تغییر در سبک زندگی تغییر در خانواده‌هاست افزود: طبق گفته روانشناسان جامعه امروز جامعه باز است؛ قبلا تربیت در خانواده، بخشی در آموزش و پرورش و در نهایت صداوسیما با چند شبکه محدود بود، اما امروز جامعه طور دیگری اداره می‌شود.

شعبانی با اشاره به اینکه سال ۸۹ تحقیقی در خصوص خانواده انجام شده بود و در آن زمان تغییرات محسوسی در روابط همسر‌ها و فرزندان بوده است خاطرنشان کرد: امروز نه تنها خانواده بلکه اصل ازدواج نیز تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه زندگی مجردی در برخی از استان‌ها باب شده که البته آمار آن در شهر همدان کم است و باید در این زمینه مراقب بود گفت: گاهی نیازمندی‌ها نشاندهنده واقعیت‌های اجتماعی است که می‌توان از طریق آن یک منبع اطلاعاتی را به دست آورد، امروز می‌توان به خانواده به عنوان مسئله اجتماعی مهم نگاه کرد.

فرهنگ خانواده اصیل اسلامی ـ. ایرانی بازسازی شود

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه نیازمند بازسازی فرهنگ خانواده اصیل اسلامی و ایرانی هستیم خاطرنشان کرد: امروز نیازمند آن هستیم که فرهنگ اصیل خود را در عرصه‌ها و تعاملات مختلف خانواده جاری کنیم.

وی عنوان کرد: برخی مسائل اسلامی و حتی انسانی نیست و گاهی دچار این مشکلات می‌شویم، اما موضوع خانواده به لحاظ ساختار‌های اجتماعی موجود نیازمند الگوی مناسبی است.

شعبانی با بیان اینکه در حوزه خانواده تلاش‌های زیادی می‌شود، اما باید خیلی بیشتر از این اقدامات حرکت کنیم تصریح کرد: باید علمی و دقیق مباحث خانواده کار شود.

وی ترسیم الگوی زندگی خانواده اسلامی و انسانی را مهم دانست و افزود: قبل از اینکه به همدان بیایم دغدغه مسائل مختلف را داشتم که یکی از موضوعاتی که به طور جدی مورد توجه بود، حوزه خانواده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز نیز خوشبختانه زمینه‌هایی فراهم شده که در این زمینه ورود کنیم گفت: با شناسایی فعالان خانواده کار‌هایی انجام شده و در نهایت نسبت به تشکیل مجمع خانواده در استان اقدام شده که امیدوارم در تحقق آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه اقدامات در حوزه خانواده نیاز به انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی دارد افزود: اخیراً بخش از دفتر قبلی خودم را به حوزه خانواده و تربیت کودکان اختصاص داده‌ایم و تمام تلاش ما این است بتوانیم با تمام توان در این حوزه‌ها فعالیت کنیم.

شعبانی تشکیل مجمع خانواده را در استان لازم دانست و گفت: باید فعالیت عمیقی خارج از مشاوره دادن در قالب این مجمع در حوزه خانواده مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: امیدوارم این مجمع تشکیل شود تا از آسیب‌های مرتبط با خانواده جلوگیری کنیم و خانواده‌ای ترسیم شود که روح حاکم بر آن خانواده روح حاکم بر زهرای مرضیه (س) باشد.

سرپرست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان نیز اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن؛ اگر کنار هم قرار نگیریم و جبهه‌ای و سازماندهی شده کار نکنیم به جایی نمی‌رسیم.

مسعود ویژه با بیان اینکه در سال‌های اخیر در کشور و به تبع در استان با موضوعاتی آشنا شده‌ایم که شاید سال‌ها قبل با آن مواجه نبودیم گفت: متاسفانه امروز موضوع طلاق به بحران تبدیل شده و به برخی از خانواده‌ها طلاق وارد می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بالا رفتن سن ازدواج و کاهش آن افزود: جبهه فرهنگی تشکیلاتی است که به دستورات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را در حوزه خانواده دارد.

سرپرست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه بنا داریم با فرماندهی و محوریت نماینده، ولی فقیه در استان اتفاق خوبی را رقم بزنیم و تشکیل مجمع خانواده را در دستور کار داریم گفت: هر کدام از مجموعه‌ها به تنهایی کاری انجام می‌دهند که قصد نداریم اختلافی در کار آن‌ها ایجاد کنیم بلکه به دنبال هم‌افزایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در حوزه خانواده شناسایی نکرده و دسترسی نداریم را به ما معرفی کنید تا از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم خاطرنشان کرد: هر سه ماه یکبار این گردهمایی با ظرفیت فعالان خانواده برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار