کاوه برخورداری با اشاره به مشکلات موجود در هوشمندسازی افزود: کمبود اعتبار از عمده‌ترین مشکلات در این زمینه است که تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده، اما پوشش صددرصدی نداریم.
کد خبر: ۸۱۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 16 January 2020
معاون پژوهشی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و روش استان همدان از هوشمندسازی ۳۹.۷ درصد مدارس استان خبر داد و گفت: در استان همدان ۲۵۵۸ مدرسه با ۱۲ هزار و ۶۱۱ کلاس وجود دارد که تاکنون از این تعداد ۳۹.۷ درصد هوشمند شده است.

به گزارش ایسنا، برخورداری در شورای آموزش و پرورش استان همدان، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی سیستمی جامع برای برقراری ارتباط دائم، سریع و آسان بین اولیا، همکاران و حتی دانش آموزان بوده که این سیستم براساس قوانین حاکم بر مدرسه و نیز نیاز‌های یک مرکز آموزشی طرح ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۸۱ هزار و ۲۶۰ دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: تاکنون ۵۰۰۷ مدرسه هوشمند شده و ۱۹۳۴ واحد آموزشی به شبکه اینترانت و اینترنت متصل هستند.

برخورداری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار رایانه برای تجهیز ۳۳۷ کارگاه هوشمند خریداری شده و به طور میانگین ۴.۷ درصد دانش آموز استان از امکانات مدارس هوشمند بهره‌مند شده اند.

برخورداری با اشاره به مشکلات موجود در هوشمندسازی افزود: کمبود اعتبار از عمده‌ترین مشکلات در این زمینه است که تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده، اما پوشش صددرصدی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید به پوشش صددرصدی مدارس هوشمند دست یابیم، گفت: کادر آموزشی در این اداره کل تاکنون سالانه ۱۶ ساعت آموزش دیده اند که با برداشتن موانع در این حوزه آموزش‌ها افزایش یافته و مدارس به سیستم‌های جدید و به روز تجهیز خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار