یاسر نانکلی اظهار داشت: از دیگر اهداف اجرای این طرح افزایش نشاط و شادابی و کاهش استرس و اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی و شوق انگیز کردن محیط‌های یادگیری است.
کد خبر: ۸۱۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 12 January 2020
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: طرح «بازی و یادگیری» با راه‌اندازی ۱۵۰ اتاق در مدارس این استان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، نانکلی با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار از سال تحصیلی گذشته اجرا شده است، افزود: سال گذشته در مرحله نخست، این طرح در بیش از ۱۰۰ مدرسه و مرکز پیش دبستانی دوره ابتدایی استان اجرا شد و از ابتدای مهرماه سال جاری نیز تا کنون ۵۰ مرکز به آن اضافه شده است.

وی اظهار داشت: این طرح در مراکز پیش دبستانی و دوره‌های اول، دوم و سوم ابتدایی در حال اجرا است.

نانکلی ادامه داد: هدف از اجرای طرح «بازی و یادگیری» این است که با استفاده از بازی به عنوان یک عامل یادگیری و شاداب سازی مدرسه، رغبت دانش آموزان را برای تعلیم و تربیت بیشتر کنیم.

وی عنوان کرد: در این طرح بازی‌های ذهنی، فکری و حرکتی و همچنین بازی‌های بومی و محلی برای یادگیری بهتر دانش آموزان استفاده می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خلاقیت معلم و مربی را در اجرای این طرح بسیار موثر دانست و اضافه کرد: تلاش داریم با اجرای این طرح دانش آموزان از مدرسه گریزان نباشند و به تحصیل علاقه‌مند شوند.

وی افزود: بازی، علاوه بر افزایش سرعت رشد شناختی کودکان و یادگیری درباره خود، جهان پیرامون و اطرافیان، قدرت حل مسائل را برای کودک ارتقا می‌بخشد.

نانکلی با بیان اینکه کودکان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می‌کنند، ادامه داد: بازی از جمله ساز و کاری است که می‌تواند جریان آموزش و یادگیری را در دوره ابتدایی به ویژه دوره اول به جریانی شوق انگیز، نشاط بخش و ایجاد خلاقیت تبدیل کند.

وی اظهار داشت: از دیگر اهداف اجرای این طرح افزایش نشاط و شادابی و کاهش استرس و اضطراب در دانش آموزان دوره ابتدایی و شوق انگیز کردن محیط‌های یادگیری است.

در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نزدیک به ۲۹۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان تحصیل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار