همدان امام جمعه همدان گفت: انتقام نباید به مسائل نظامی محدود شود و با انتخاب افراد اصلح و انقلابی راه سردار سلیمانی را ادامه دهیم و انتقام اصلی را از دشمن بگیریم.
کد خبر: ۸۱۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 11 January 2020
همدان امام جمعه همدان گفت: انتقام نباید به مسائل نظامی محدود شود و با انتخاب افراد اصلح و انقلابی راه سردار سلیمانی را ادامه دهیم و انتقام اصلی را از دشمن بگیریم.
 
به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در مراسم بزرگداشت و همچنین تشییع پیکر سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: این حرکت خودجوش ملت ایران نظر جهانیان را به خود جلب کرده و همچنین پاسخ صریحی به استکبار جهانی داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سردار سلیمانی در کشور نماد ایثار و فداکاری بوده و همچنین حضور این سردار بزرگ در تمامی لحظه‌های سخت در کنار مردم آسیب دیده حاکی از اهل فرهنگ و جهادی بودن این شهید بزرگوار بوده است.

وی تقویت بنیه نظامی کشور را از ملزومات امروز دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران باید با اقتدار نظامی در عرصه‌های سیاسی جهان حضور یابد و امنیت کشور تنها با مذاکرات سیاسی حاصل نشود و باید پشتیبانی‌های نظامی را در کشور تقویت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان تعامل را از ویژگی‌های ایران با دنیا برشمرد و اظهار کرد: تعامل به معنای عدم نیاز در حوزه نظامی نیست چرا که اگر وجوهات سردار سلیمانی در کشور تضعیف شود، ضعف به امثال ظریف هم منتقل شده و قدرت نظامی که پشتیبان مذاکرات است از بین می‌رود.

وی افزود: ترس امروز آمریکا از قدرت موشکی بوده ضمن اینکه شهید سلیمانی به عنوان طلایه‌دار مبارزه با تروریسم در رأس جبهه مقاومت عامل ترس بزرگ استکبار بود.

شعبانی موثقی با اشاره به پیوند بین داعش و آمریکا اذعان کرد: اگر آمریکا طرف داعش نیست پس چرا به جبهه مقابل داعش حمله می‌کند و به ترور دست می‌زند؟ آمریکا پایبند و متعهد به قوانین بین‌المللی نیست بنابراین زمانی که یک مهمان رسمی وارد یک کشور ثالث می‌شود و یک کشور دیگر ناجوانمردانه اقدام به ترور آن مهمان می‌کند خود نقض همه مقررات و قوانین بین‌المللی است.

امام جمعه همدان با گلایه از برخی سیاسیون که هنوز پایبند FATF هستند، اظهارکرد: آمریکا سال‌ها زحمت دستگاه دیپلماسی که به برجام رسید را هم نابود کرد ضمن اینکه عقل سیاسی حکم می‌کند که آمریکا طبق این بد عهدی قابل اعتماد نیست.

وی حضور مردم در مراسم‌های بزرگداشت سردار شهید سلیمانی را نشانه پویایی و استمرار انقلاب دانست وگفت: مردم همچنان پایبند آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هستند ضمن اینکه باید بدانیم این حضور مردمی به معنای نبود مشکلات اقتصادی در کشور نیست و دولتمردان باید به آن پایان دهند.

امام جمعه همدان حضور با شکوه در انتخابات را سیلی دوم به آمریکا خواند و با تاکید بر حضور مردم در این صحنه سیاسی به منزله انتقام از آمریکا اعلام کرد: انتقام نباید به مسائل نظامی محدود شود و با انتخاب افراد اصلح و انقلابی راه سردار سلیمانی را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا توان تهدید آمریکا را ندارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم انقلابی خود تهدید را تبدیل عمل کرده و در برابر استکبار جهانی با عمل خود ایستادگی کرد.

وی با تشکر از حضور مردم دارالمومنین در بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در همدان گفت: مسؤلان باید شرایط حضور و تجمعات را تسهیل کرده و امیدواریم که در ایام عاشورا بتوانیم تجمع‌های بزرگی را شاهد باشیم.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار