مام جمعه موقت همدان در واکنش به گرانی بنزین گفت: دولت ادعا می‌کند گرانی بنزین برای کاهش قاچاق است، برای حل این مشکل جلوی قاچاقچی را باید گرفت و اگر برخورد قاطع نکنیم باز هم این کار ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۷۹۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 15 November 2019
مام جمعه موقت همدان در واکنش به گرانی بنزین گفت: دولت ادعا می‌کند گرانی بنزین برای کاهش قاچاق است، برای حل این مشکل جلوی قاچاقچی را باید گرفت و اگر برخورد قاطع نکنیم باز هم این کار ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، اظهار کرد: نسبت به تصمیمات دولت از نظر قانونی تسلیم هستیم، اما خواهش داریم فشار بر قشر ضعیف برداشته شود و پولی که از این درآمد حاصل خواهد شد، واقعا به اقشار ضعیف برسد.

وی در ادامه باتاکید بر اینکه در مقابل صهیونیست‌ها باید متحد باشیم، گفت: برای اسرائیل حضور در منطقه مشکل شده و به گفته مقام معظم رهبری دوره این زدن و رفتن تمام شده است. امام راحل و رهبر نیز در این ۴۰ سال سنت اسلامی، قرآنی و معنوی را در اجتماعات ما زنده کردند و امت ما با اقتدا به سیره رسول اکرم (ص) به این عزت رسیده و ۴۰ سال جبهه مقاومت کشور تبدیل به الگو در جهان شده است.


وی با بیان اینکه ۷۰ سال به ما تهمت می‌زدند که دین افیون کشور‌ها است، اما انقلاب و شهدا خلاف این ادعا را ثابت کردند دین منجی کشور‌ها است، خاطرنشان کرد: ۴۰۰۰ شاگرددر مکتب امام صادق (ع) تربیت شده‌اند و حوزه‌های علمیه افتخار می‌کنند که ادامه دهنده راه حوزه‌های علمیه امام صادق (ع) هستند، اگر این خط فکری ائمه به ویژه امام صادق (ع) نبود داعشی‌ها و عربستان خط اسلام را منحرف می‌کردند.

امام جمعه موقت همدان در پایان خطبه‌های اول تاکید کرد: اسلام را باید از کانال ائمه شناخت چرا که آن‌ها مفسر قرآن و عترت هستند و می‌توانند آن را درست تفسیر کنند.

موسوی اصفهانی در ادامه ضمن تشکر از عملکرد خوب قوه قضائیه بیان کرد: تشکیل حکومت اسلامی برای اجرای عدل و عدالت است به ویژه قوه قضائیه که وظیفه احیای عدالت را بر عهده دارد. یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرموده‌اند مسئله فراگیر شدن عدالت است و هرکسی باید این عدالت را در محدوده زندگی خود انجام دهد چرا که اجرای عدالت در صورتی فراگیر می‌شود که تمام افراد اول خود عادل باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به ماجرای درخواست سهم بیشتر عقیل برادر حضرت علی (ع) از بیت المال و رفتار هوشمندانه ایشان با برادرشان، بیان کرد: رئیس جمهور وظیفه اجرای عدالت و پشتیبانی از امران عدالت را دارد.

وی با بیان اینکه شیعه علی (ع) بودن به لفظ نیست بلکه به عمل است و باید قوه قضائیه را برای اجرای عدالت تشویق کنیم، تصریح کرد: پشتیبانی خود را برخورد‌های قاطع و قانونی رئیس قوه قضائیه، آیت الله رئیس دقیقا اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ما بر محور قرآن و عترت است و شورای نگهبان بخشی از قانون اساسی است و آن‌هایی که شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند قانون را زیر سوال می‌برند، گفت: تفسیر خود قانون اساسی با شورای نگهبان است و این افراد مورد قبول رهبر معظم انقلاب هستند، کسانی نیستند که چیزی جز حرف قانون بزنند و جسارت به شورای نگهبان جسارت به مجتهدین مورد تایید مقام معظم رهبری است.

مدیر حوزه علمیه همدان با تبریک هفته بسیج اعلام کرد: این بسیج است که در کنار ارتش و سپاه مملکت را حفظ کردو بسیج سازندگی نیز قدم‌های خوبی برداشته و باید با افتخار عضو بسیج شوید. به تازگی یکی از مفسدین اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به کشور برگردانده شده و امیدواریم این سرنخ موجب شود دست مفسدین از بیت المال قطع شود.

وی در ادامه سخنانش درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بصیرت و انتخاب فرد اصلح یکی از وظایف همه ماست و نباید به خاطر سلسله مسائل غیر ارزشی ارزش‌های اسلامی را فدا کنیم؛ اگر در اجرای قانون مفید باشیم و فقط خدا را در نظر بگیریم اجتماع ما گلستان می‌شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه معیشت مردم در یکسال و نیم اخیر خیلی در تنگنا قرار گرفته و ارزش پول به یک سوم کاهش پیدا کرده است، گفت: اقشار آسیب پذیر اجتماع کم نیستند و مسئولان باید حداکثر تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم انجام دهند چرا که نقش مسائل داخلی در معیشت مردم بسیار اهمیت دارد.

موسوی اصفهانی تاکید کرد: یارانه فقط باید به اقشار کم درامد اختصاص پیدا کند، اما چه چیز مانع اجرا این امر است و حق را به حق دار نمی‌تواند رساند؟ این موضوع باید حل شود.
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان بیان کرد: ساخت یک جامعه توحیدی و جامعه‌ای که خدا، دستورات و تعالیم‌الهی در آن حاکم باشد جز با حرکت، ایستادگی، قیام مردم میسر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی نظیری در تفسیر خطبه ۷۲ نهج البلاغه و توصیف ویژگی‌های پیامبر (ص) از زبان امیرالمومنین علی (ع) اظهار کرد: پیامبر (ص) برای اقامه امر الهی قیام کرد و تمام تلاش خود را در مسیر رضایت الهی به کار برد، در این مسیر نورانی یک قدم عقب نشینی نکرد به طوریکه در آن عزم و اراده پولادین پیامبر لحظه‌ای سستی پیدا نشد.

وی ادامه داد: همین چند جمله از زبان حضرت علی (ع) نشان از این دارد که پیامبر عظیم الشان اسلام یک رسالت سنگین را بر دوش داشتند که برای انجام آن تمام توان خویش را به کار گرفت و این بار امانت را به سر منزل مقصود رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در هرکلاس و خطابه و منبری اگر ما امت نقش و مسئولیت خود را در آن جایگاه پیدا نکنیم این کلاس و منبر بی فایده خواهد بود و باید نسبت خود را با رسالت پیامبر (ص) پیدا کنیم که امروز وظیفه ما در این راه چیست.

وی اضافه کرد: امروز اگر می‌خواهیم راه پیامبر (ص) را دنبال کنیم و مدعی ادامه دهنده این مکتب هستیم باید این مسیر را بر اساس شاخص‌هایی که حضرت علی (ع) فرمودند: دنبال کنیم و بدانیم چطور پیامبر (ص) بار سنگین رسالت را به دوش کشید.

وی اظهار کرد: خداوند در سوره حدید اشاره می‌کند آنچه که لازمه حرکت اثرگذار پیامبران بود از دستور عمل و قواعد روشن الهی در اختیارشان گذاشتیم تا مردم قیام به قسط کنند از این آیات درمی یابیم که مردم باید وارد صحنه شوند چرا که وظیفه پیامبران این بود که مردم را وارد صحنه کنند و این مردم هستند که باید جامعه را اداره کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: خداوند به پیامبر (ص) دستور داد که" هم خودت باید استقامت کنی و امت را نیز به استقامت دعوت کنید" چرا که مردم باید در صحنه باشند، ساخت یک جامعه توحیدی و جامعه‌ای که خدا، دستورات و تعالیم‌الهی در آن حاکم باشد جز با حرکت، معرفت و شناخت دقیق، ایستادگی، قیام مردم میسر نخواهد شد.

 نظیری با بیان اینکه قسط و عدل معنای متفاوتی دارد و قسط یعنی ساختن پایه‌های حکومت دینی و اجتماعی، اظهار کرد: قیام بر قسط یعنی جامعه‌ای که تمام ارکان آن بر اساس اندیشه الهی حاکم باشد، اگر جامعه‌ای خواست در مسیر قسط و عدالت الهی حرکت کند همیشه تسامح کافی نیست گاهی در برایر منافقین باید با شمشیر ایستاد تا پایه‌های جامعه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: پایگاه و سنگر نماز جمعه یکی از آن سنگر‌هایی است که حیات دین به آن وابسته است تا مومنین در اینجا برای قیام به قسط سازماندهی شوند و از ظرفیت نماز جمعه با ایجاد سازماندهی درست برای ساخت آن جامعه خاص استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار