رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم برای همدان یک برند شاخص محسوب می‌شود، گفت: این اجلاس بین‎المللی فرصتی برای معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری همدان و همچنین جذب سرمایه‌گذار بود که علاوه بر محاسن، دارای معایبی هم بود که امیدواریم ارائه گزارش قانع‌کننده شهرداری، مورد توجه همگان قرار گیرد.
کد خبر: ۷۹۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱ 13 November 2019
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم برای همدان یک برند شاخص محسوب می‌شود، گفت: این اجلاس بین‎المللی فرصتی برای معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری همدان و همچنین جذب سرمایه‌گذار بود که علاوه بر محاسن، دارای معایبی هم بود که امیدواریم ارائه گزارش قانع‌کننده شهرداری، مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش تابناکهمدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان با بیان اینکه با وجود تمام تحریم‌ها و معادلات سیاسی به اذعان مدیرکل یونسکو در ایران، همدان میزبان شایسته‌ای در اجلاس جهانی «راه ابریشم» بود، افزود: برگزاری این اجلاس نتایج کوتاه‌مدت و بلندمدت دربرداشت که قرارگیری نام «همدان» در صدر اخبار ایران و جهان جزو نتایج کوتاه‌مدت و قابل توجه است.

وی؛ پیگیری جدی ایجاد سیتی‌برندینگ، ثبت جهانی یکی از آثار تاریخی استان و راه‌اندازی دفتر یونسکو در همدان را به عنوان مطالبات به‌حق مردم از دیگر اهداف بلندمدت این اجلاس فرهنگی برشمرد و افزود: برگزاری اینچنین اجلاس‌هایی را با توجه به همه معادلات سیاسی و تحریم‌ها مبنی بر حضور ۱۴ کشور اروپایی و آسیایی در ایران و همدان، باید به فال نیک گرفت.

بادامی‌نجات: تأکید بر پیگیری متولیان شهرداری در حوزه فناوری

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به حوزه شهرسازی گفت: به طور قطع برون‌سپاری در شهرداری و ایجاد دفاتر تسهیل‌گری و خدمات الکترونیکی موجب کاهش مراجعه شهروندان خواهد شد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه صدور پروانه ساختمانی و روش استعلامات باید بهبود یابد؛ اظهار کرد: حوزه معاونت شهرسازی شهرداری همدان متولی نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی و نوسازی است که باید نسبت به اجرای سریع‌تر آن، پیگیری کنند.

وی افزود: متأسفانه تنها متولی بایگانی‌های الکترونیکی، سازمان فاوا شهرداری بوده که موجب شده است کار‌های نرم افزاری بدون وجود بهره‌بردار آن، عقب بیافتد.

بادامی‌نجات معتقد است: در صورتی که بهره‌بردار پروژه‌های فناوری در شهرداری پیگیری نشود، موجب طولانی شدن روند امور می‎شود که باید اسقرار این مهم و فراهم شدن زیرساخت‌ها، پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم، گفت: انتظار می‎رود درخواست‌ها و دغدغه‌های فعالان گردشگری همدان هم در رویداد‌های مختلف مدنظر قرار گیرد تا شاهد خروجی مناسب در راستای توسعه همدان باشیم؛ البته انتقاد و پیشنهادات در حوزه رویداد‌های بین‌المللی نباید متأثر از فضای مجازی و برخی جوسازی‌های افراد ناآگاه، باشد.

سلماسی: تأکید بر شکل‌گیری دبیرخانه ارزیابی اجتماعی در شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر ضرورت توجه به حفظ درختان هنگام صدور پروانه، گفت: در صورت امکان باید صدور پروانه ساختمانی بر اساس جانمایی درختان اصلاح شود.

رضوان سلماسی همچنین خواستار ارزیابی اجتماعی برای پروژه‌های بزرگ و اثربخش شهرداری همدان شد.

وی اعلام کرد: شکل‌گیری دبیرخانه ارزیابی اجتماعی در شهرداری همدان مورد تأکید شورای شهر همدان است.

نوراله‌زاده: درخواست‌های مردم در حوزه شهرسازی مناطق، مراجعه‌محور است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز با انتقاد از عملکرد حوزه شهرسازی مناطق ۴ گانه، گفت: طولانی بودن روند صدور پروانه ساختمانی و پاسخ استعلام‌ها در شهرداری موجب نارضایتی مردم شده است.

نرگس نوراله‌زاده افزود: درخواست‌های مردم در این بخش، مراجعه‌محور هستند؛ یعنی مردم در تمام مراحل کار حضور دارند و خودشان کار‌ها را پیگیری می‌کنند که این نوع برخورد با ارباب رجوع قابل قبول نیست.

وی با اشاره به به‌کارگیری نرم‌افزار اتوماسیون اداری در شهرداری، عنوان کرد: علاوه بر برخورد صحیح و پاسخگویی مناسب به شهروندان و همچنین به‌کارگیری ابزار روز به‌منظور سهولت امور شهروندان، باید دستورالعمل مشخص برای مکاتبات اداری تدوین شود.

مولوی: ضرورت انجام مطالعات علمی توسط تیم متخصص مدیریت‌شهری

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز گفت: انجام مطالعات علمی توسط تیم‌های متخصص حوزه‌های مرتبط با مدیریت‌شهری همراه با بهره‌گیری از یافته‌ها و داده‌های علمی موجب جلوگیری از هدررفت سرمایه، وقت و روحیه شهرداری می‌شود و قطعاً از آزمون و خطا جلوگیری خواهد کرد.

ابراهیم مولوی افزود: با لحاظ این مهم، می‌توان به توسعه پایدار شهری با در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی و مباحث اقتصادی و اجتماعی، امیدوار بود.

وی معتقد است: استفاده از توان علمی کارشناسان شهرداری در این حوزه، می‌تواند موجب بالا رفتن درصد موفقیت طرح‌ها شود.

شهردار: تأکید بر برگزاری موفق همایش جهانی راه ابریشم

شهردار همدان در ادامه این جلسه، گفت: روند برگزاری همایش جهانی راه ابریشم، موفق و آبرومند بود؛ هرچند مدیریت‌شهری همدان مسئولیت و وظیفه میراث فرهنگی را بر دوش گرفت.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه مدیریت‌شهری در الگوی جهانی، مسئول حفظ میراث فرهنگی است؛ افزود: ماهیت همایش بین‎المللی جاده ابریشم، فرهنگی بود نه اقتصادی؛ در این صورت مطالبه اعلام نتایج پس از گذشت یک هفته از پایان همایش، منطقی نیست.

وی با بیان اینکه از هر فرصتی برای معرفی همدان در دنیا بهره‎مند خواهیم شد؛ معرفی همدان در شبکه‌های ملی و برون‌مرزی، دعوت از مسئولان مدیریت‌شهری همدان از سوی یونسکو برای اهدای جایزه جهانی اخلاق در علم ابن‌سینا و راه اندازی صفحه همدان در سایت یونسکو را از جمله دستاورد‌های همایش برشمرد.

صوفی با بیان اینکه در حوزه سیتی‌برندینگ و دیسکاوری همدان هم اقدام خواهد شد؛ اظهار کرد: به‌منظور سربلندی همدان، علاوه بر اجرای اقدامات عمرانی و ورود در فضای اقتصادی، اقدامات و روابط اجتماعی و فرهنگی هم ضرورت دارد.

شهردار همدان همچنین اعلام کرد: به پیشنهاد شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان، سال آینده نمایشگاه صنایع‌دستی کشور‌های عضو جاده ابریشم در همدان برگزار می‌شود.

صوفی عنوان کرد: علاوه بر موافقت برای راه‌اندازی موزه توسط آقای سهرابی، موافقت شد دومین موزه بزرگ یونسکو پس از چین به نام «راه ابریشم» در همدان ساخته شود که هزینه‌های آن نیز توسط آن‌ها تأمین خواهد شد؛ به شرط آنکه زیرساخت‌های آن فراهم شود.
 
 فتحیان‌نسب: نیازمند هم‌افزایی شورا و مدیریت‌شهری هستیم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با تأکید بر اینکه پروژه‌های بزرگ و مناسبی در این معاونت طراحی شده است که می‌تواند سکوی پرتاب همدان در حوزه‌های مختلف باشد؛ گفت: در راستای اجرای صحیح این طرح‌های اثرگذار نیازمند هم‌افزایی و هم‌فکری شورای شهر و مجموعه مدیریت‌شهری هستیم.

امیر فتحیان‌نسب؛ انجام مطالعات پارک ۲۳۵ هکتاری سداکباتان، پروژه پارک ۱۰۰ هکتاری ولایت، احداث شهرک ۱۰۰ هکتاری گردشگری با هدف افزایش سرانه فضای سبز همدان، کاهش میزان ساخت و ساز ویلا در مناطق جنوبی شهر و تبدیل همدان به یک باغ شهر بزرگ در کشور، احداث شهرک گردشگری به مساحت ۲۰۰ هکتار در اراضی باغ‌میوه همدان، طراحی پارک آبی و ساخت باغ پرندگان، احداث مجموعه زمین تنیس در ۴۸ هکتار و تبدیل همدان به تنها مرکز استاندارد غرب کشور در بخش تنیس، انجام مطالعات ساماندهی ورودی‌های شهر همدان در مسیر تهران، ملایر و کرمانشاه، اجرای طرح جامع احیا و ایمنی بازار همدان و ایجاد گذرگاه فرهنگی از آرامگاه بوعلی سینا تا آرامگاه باباطاهر را از مهمترین اقدامات این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به طرح شهر دوستدار کودک، افزود: همدان به عنوان پایلوت این طرح در کشور انتخاب شده است که تلاش خواهیم کرد نخستین‌بار ضوابطی را برای این مهم طراحی کنیم تا در سال‌های آینده، اجرایی شود.

فتحیان‌نسب با اشاره به حفظ بافت دارای واجد ارزش در شهر نیز گفت: خوشبختانه دفتر مشترکی بین شهرداری و میراث فرهنگی ایجاد شده است تا براساس آن موقعیت‌های شهری و بافت‌های واقعی شهر مشخص و متناسب با آن ضوابطی طراحی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار