قائم مقام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: پس از بهره‌برداری از طرح‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی لامرد، جذب نیرو در این کانون صنعتی با اولویت نیروهای بومی انجام می شود.
کد خبر: ۷۹۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عباس نعیمی، چهارشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف سایت صنایع انرژی بر شهرستان لامرد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی لامرد از مهم‌ترین مناطق صنعتی ایمیدرو است که در حال حاضر زیرساخت‌های برق، گاز، آب، مخابرات و جاده‌های دسترسی به این منطقه با مشارکت سرمایه گذاران در حال آماده‌سازی است و متقاضیانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند از حمایت این سازمان نیز برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به تاثیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد در توسعه جنوب استان فارس، بیان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) متناسب با میزان سرمایه گذاری‌های جدید، مبادرت به توسعه و ارتقای زیر ساخت‌های این منطقه و اعطای مشوق‌های لازم به متقاضیان می کند.

نعیمی اظهار داشت: هم اکنون کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلار و پیش بینی ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر با مشارکت ۴۹ درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و مشارکت ۵۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

قائم مقام ایمیدرو ادامه داد: در فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب، تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم پیش‌بینی شده که هم اکنون از 86 دیگ در فاز نخست این طرح، 10 دیگ آن قرار است وارد مدار تولید شود و می‌کوشیم که این کارخانه در فاز اول آن تا پایان سال 98 به ظرفیت کامل تولید برسد.

نعیمی بیان کرد: با توجه به فرصت‌های شغلی که در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد خواهد شد، معضل بیکاری در این شهرستان و مناطق پیرامونی آن تا حد قابل توجهی برطرف خواهد شد.

مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد هم در این بازدید گفت: رایزنی‌ای لازم با هیات مدیره سندیکای آلومینیوم برای فعال کردن صنایع پایین دست کارخانه آلومینیوم جنوب لامرد انجام شده است و امیدواریم که از حمایت‌های سایر بخش‌ها نیز برخوردار شویم تا به تبع آن شاهد توسعه روز افزون این منطقه باشیم.

فریدون فدایی دولت، با اشاره به در دست اقدام بودن طرح ایجاد ساختمان‌های درمانگاه و آتش نشانی، فضای سبز و توسعه روشنایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از ایمیدرو خواست تا این طرح‌ها را با توجه به اینکه بهره‌برداری از فاز نخست آلومینیوم جنوب لامرد در آینده نزدیک انجام خواهد شد، در اولویت اجرا قرار دهند.

بنا به گفته مسئولان، در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، امکان تولید سالانه آلومینیوم با ظرفیت حدود یک میلیون تن، سیمان با ظرفیت 10میلیون تن، منیزیم با ظرفیت 60هزار تن، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان و صنایع پایین دست فولاد، فراهم است.
منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارایه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود.
از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.

شهرستان لامرد در فاصله 365 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار