معاون سیاسی استاندار ایلام‌ :
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام‌ اردوهای راهیان نور را بستری ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و گفت: این مهم ابزاری گرانبها و سپر محکمی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۷۹۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ 13 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری در همایش ره‌آورد سرزمین نور در استان ایلام اظهار داشت: اردوهای راهیان نور فعالیت فرهنگی بسیار مهمی بویژه برای دهه چهارم انقلاب است که دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز به روحیه انقلابی در جامعه نیاز داریم و اعزام کاروان راهیان نور این روحیه را تقویت می کند، یادآور شد: امروز هجمه‌های دشمن و فشار اقتصادی آنان بر مردم با هدف ناامیدی از نظام و فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی و ملی صورت می گیرد که تلاش برای حفظ ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راه مقابله با توطئه آنان است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام استمرار هر فرهنگی برای ماندگاری و رسیدن به ایده ها را نیازمند فعالیت در این حوزه دانست و تاکید کرد: راهیان نور حرکتی اثربخش و موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و باید این کاروان ها تقویت شوند.

نوذری، نقش و جایگاه آثار هنری را در زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس مهم دانست و ادامه داد: استان ایلام گنجینه ای از حماسه های پیدا و پنهان رزمندگان در دوران دفاع مقدس محسوب می شود.

وی بر بسترسازی فرهنگی برای حضور و توجه بیشتر مردم به این مسائل تاکید کرد و افزود: برگزاری اردوی راهیان نور که پیام آور فرهنگ ایثار و شهادت و وحدت است، می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

دبیر جشنواره استانی ره آورد سرزمین‌ نور استان ایلام نیز در این آئین گفت: جشنواره ملی سرزمین نور، همه ساله با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس در رشته های شعر، داستان، متن ادبی، دلنوشته، عکس، فیلم برگزار می شود و علاقه مندان و زائران راهیان نور می توانند دیده ها و شنیده های خود را از مناطق عملیاتی دفاع مقدس به دبیرخانه جشنواره ملی سرزمین نور ارسال کنند.

حسین پورمحمدی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب این است که همانطور که در اقتصاد به دنبال تولید هستیم در فرهنگ نیز باید این مقوله را به جد دنبال کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۸۵۰ اثر در قالب دلنوشته، ، متن ادبی، سفرنامه ، عکس و فیلم به این جشنواره ارسال شد که با رشد کیفی ۲۵ درصدی ار ارسالی پنجمین جشنواره ره آورد سرزمین نور همراه بود.

جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور همه ساله با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور برگزار می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار