رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از برنامه ریزی برای ساخت یک بیمارستان در مسیر عبور زائران کربلا در اسدآباد خبر داد و گفت: این بیمارستان در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۷۹۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 12 November 2019
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از برنامه ریزی برای ساخت یک بیمارستان در مسیر عبور زائران کربلا در اسدآباد خبر داد و گفت: این بیمارستان در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار کلنگ زنی می شود.

به گزارش تابناک همدان از خبرنگار مهر، بهنام رضا مخصوصی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانست و بابیان اینکه آفت یک جامعه در سوگرایی رسانه های آن است، گفت: رسانه در راستای تنویر افکار عمومی چشمی بینا محسوب می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه از وجود ۲۳ پزشک متخصص رشته های مختلف در این دانشکده سخن گفت و با بیان اینکه حضور بیماران سایر شهرستان ها ازجمله کنگاور در اسدآباد گواه خدمات دهی مناسب در این مجموعه است، گفت: طبق قول های وزارت بهداشت در آینده شاهد حضور پزشک متخصص طب اورژانس و اورولوژی و جراح مغز و اعصاب در این مجموعه نیز خواهیم بود

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نوپا است و تا ایده آل خود فاصله داریم، گفت: تمامی مشکلات دانشکده دسته بندی شده و به ترتیب اولویت در زمینه رفع آن اقدام می شود.

وی با بیان اینکه اجرای هتلینگ بخش اطفال به پایان رسیده و آماده بهره برداری است، عنوان کرد: بودجه اختصاص یافته برای هتلینگ بیمارستان اسدآباد ۳ میلیارد بوده که شامل ساخت اتاق عمل چهارم و ساختمان MRI  است.

دی ماه جاری یک دستگاه MRI به دانشکده اختصاص می یابد

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بابیان اینکه طبق قانون به شهرهای زیر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت امکان تخصیص MRI وجود ندارد اما با تلاش های مسئولین این امر انجام شده و دی ماه جاری یک دستگاه MRI به دانشکده اختصاص می یابد، گفت: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد مبلغ ۸۰۰ میلیون از اعتبار مورد نیاز خرید این دستگاه را پیش پرداخت کرده است.

مخصوصی مزایای استقرار دستگاه MRI در شهرستان اسدآباد را توسعه توریست درمانی از سایر شهر ها و جذب متخصص و جراح مغز و اعصاب دانست و از دیگر پروژهای دانشکده به پد بالگرد اشاره کرد و گفت: این پد هم اکنون می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مخصوصی با اشاره به طرح جامع پردیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اضافه کرد: در این طرح که در مرحله مطالعه است دانشکده بهداشت، دانشکده پرستاری، خوابگاه های دانشجویی و مجموعه های دیگر دیده شده که بعد از تصویب به مرحله اجرا خواهد رسید.

مخصوصی دغدغه اصلی دانشکده را ساخت بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانست و بابیان اینکه این بیمارستان در مسیر عبور زائران کربلا است و نیاز اسدآباد را به تخت های بیمارستانی را مرتفع خواهد کرد، افزود: ساخت این بیمارستان در زمینی ۲۰ هکتاری طبق توافق نامه ای که در شورای عالی هلال احمر در حال تصویب است به دانشکده و وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد و تا پایان سال آن را کلنگ زنی خواهیم کرد

مخصوصی همچنین به رشته های این دانشکده اشاره کرد و افزود: در شورای گسترش آموزش عالی ۵ رشته کارشناسی علوم آزمایشگاه، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، تغذیه و یک رشته ارشد بیوتکنولوژی برای علوم پزشکی اسدآباد به تصویب رسیده اما پروسه پذیرش دانشجو کمی طولانی خواهد بود.

مخصوصی گفت: برندسازی در حیطه درمان از پیشنهادات وزارت خانه به دانشکده بوده و می تواند در تبدیل دانشکده به دانشگاه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی برنامه ریزی برای تاسیس دانشکده دندانپزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به نگاه بلند مدت برای ارتقا دانشکده به دانشگاه تصمیم بر راه اندازی یک مرکز تحقیقات داریم که خود این مرکز در جذب اعتبار و تحقیق درباره بیماری ها کمک شایانی خواهد کرد

مخصوصی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد را از اولین دانشکده هایی دانست که اقدام به راه اندازی کمیته اخلاق کرده و گفت: پیش از این باید طرح های تحقیقاتی را با کمک سایر دانشگاه ها به تصویب می رساندیم که مشکلاتی را برای دانشکده پدید می آورد.

مخصوصی با اشاره به پیگیری های انجام شده گفت: طی یک ماه آینده انبار دارویی و آزمایشگاه مواد غذایی به بهره برداری می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار