رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایرگفت: قیمت مصوب مرغ کشتار روز از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای مصرف کننده و درب کشتارگاه‌ها و درب مرغداری‌ها اعلام شده و باید مرغ به قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد و با گرانفروشان طبق قانون برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 01 November 2019
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایرگفت: قیمت مصوب مرغ کشتار روز از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای مصرف کننده و درب کشتارگاه‌ها و درب مرغداری‌ها اعلام شده و باید مرغ به قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد و با گرانفروشان طبق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، کامران زنگنه در مصاحبه با خبرنگار تابناک در خصوص قیمت مرغ اظهار داشت: به دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر و مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان همدان، مرغ کشتار روز فقط با نرخ مصوبی که در کارگروه کشوری اعلام شد می‌بایست به فروش برسد بنابراین هر گونه عرضه بالاتر از قیمت مصوب تخلف محسوب می‌شود.


وی عنوان کرد: قیمت مصوبه مرغ کشتار روز از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای مصرف کننده و درب کشتارگاه‌ها و درب مرغداری‌ها اعلام شده و با گرانفروشان طبق قانون برخورد خواهد شد.

زنگنه تصریح کرد:مرغداری‌ها کشتارگاه‌ها و مرغ فروشی‌ها مکلف هستند طبق قانون اقدام به صدور فاکتور کنند و در صورت عدم صدور فاکتور پرونده تخلف تشکیل و برابر قانون برخورد قاطع صورت می‌گیرد.


وی افزود: طی اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۸ هزار و ۵۵۰ تومان، و برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان مصوب شده است.

 رئیس اداره صمت خبر داد: هیچ کمبودی در حوزه گوشت مرغ وجود ندارد، بنابراین بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور باید مرغ به قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد و مردم نظارت بر بازار این ماده غذایی را لمس کنند.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره صنعت معدن شهرستان به شدت مراقب عرضه مرغ در سطح بازار هستند و با هر نوع گرانفروشی و عرضه به قیمت بالاتر مرغ کشتار روز برخورد قانونی می‌کنند.

زنگنه در ادامه گفت:به مدت دو روز ۵ اکیپ متشکل از ۲ نفر از بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه و تعاونی مرغداران جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی ربط طی مانور نظارتی جهت بازرسی و نظارت بر مرغ فروشی هاو کشتارگاه‌های طیور شهرستان تشکیل شده است و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی می‌شود.

وی بیان کرد:برای کنترل قیمت‌ها ونظارت بر عملکرد مرغ فروشی‌ها تمام مغازه‌های مرغ فروشی ملزم به داشتن تابلو روان می‌باشند.

وی عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت از سوی واحد‌های صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ اداره منعکس کنند تا بازرسان موضوع را پیگیری و در صورت نیاز نتیجه را به شخص گزارش دهنده، اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار