مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: بیمه شدگاه نهاوندی در شش ماه اول سال بیش از هفت میلیارد ریال دارو به صورت رایگان دریافت کرده اند و تعداد بیماران مراجعه کننده به درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند در ۶ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.
کد خبر: ۷۹۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹ 27 October 2019
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: بیمه شدگاه نهاوندی در شش ماه اول سال بیش از هفت میلیارد ریال دارو به صورت رایگان دریافت کرده اند.

به گزارش تابناک همدان، دکتر علیرضا صفری افزود: تعداد بیماران مراجعه کننده به درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند در ۶ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار بوده بطوریکه در مدت ذکر شده تعداد ۶۰۹۴۳ نفر به پزشک عمومی مراجعه نموده اند که نسبت به تعداد ۵۴۲۹۳ نفر مراجعه ۶ ماهه اول سال ۹۷ از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.
 
وی یاد آور شد: این تعداد بیمار ۱۵۱۷۷۱ قلم دارو به ارزش ریالی ۷.۶۷۴.۴۰۳.۶۵۲ ریال از داروخانه این مرکز بصورت رایگان دریافت نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد ۱۳۶.۳۲۵ قلم دارو به ارزش ۵.۳۹۰.۴۹۵.۲۷۴ ریال دارو تحویل بیماران گردیده از رشد بیش از ۴۲ درصدی برخوردار بوده است ضمنا این که با راه اندازی پرونده الکترونیک بیماران مزمن این افراد به صورت ماهانه دارو‌های خود را بصورت کامل دریافت نموده اند.
 
صفری با اشاره به میزان مراجعه کنندگان به آزمایشگاهها و مراکز دندانپزشکی نیز تصریح کرد: از طرف دیگر تعداد ۴۶۹۶ نفر به آزمایشگاه مراجعه نموده اند که برای این افراد تعداد ۲۲۳۹۵ مورد انواع آزمایش انجام گردیده است همچنین تعداد ۴۸۵۱ مورد خدمت شامل ترمیم دندان، کشیدن، جرم گیری و سایر خدمات دندانپزشکی برای بیماران انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۱ درصدی برخوردار بوده است. 

وی در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به دیگر خدمات مرکز درمانی تامین اجتماعی نهاوند، افزود: دیگر خدمات در قسمت پاراکلینیک و رادیولوژی  است که تعداد دریافت کنندگان خدمت ۲۹۷۲ نفر بوده که ضمن افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل انواع خدمات گرافی شامل اندام و دندان بوده است، ۷۶۸۹ مورد انجام نوار قلب و سرم تراپی و ... در بخش تزریقات انجام پذیرفته است در حوزه ارائه خدمات مامایی تعداد ۲۶۰۰ نفر در این مدت از خدمات معاینه و درمان این بخش بهره‌مند بوده اند از دیگر اقدامات مثبت این مرکز همگام با سایر مراکز تامین اجتماعی کشور نظام ارجاع ایجاد بطوریکه بیماران نیاز‌مند دریافت خدمات تخصصی به مراکز درمانی استان از جمله بیمارستان‌های آتیه همدان، دکتر غرضی ملایر و پلی کلینیک شهید شهبازی همدان ارجاع و برای آنان نوبت اخذ می‌گردد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان در پایان یاد آور شد: از سوی دیگر این مرکز با نظر سنجی‌های منظم و در بازه‌های زمانی مختلف و اخذ پیشنهادات و انتقادات بیماران سعی در بهبود و نیز کاهش میانگین زمان انتظار بیماران را دارد که بررسی‌ها حاکی از افزایش رضایت مندی بیماران چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی می‌باشد.
 
لازم به ذکر است که کلیه معاینات متقاضیان قبل از استخدام، بررسی انواع استراحت‌های پزشکی و تایید پروتز بیماران در این مرکز انجام تا از ارجاع مراجعین به سایر مراکز درمانی خارج از شهر و اتلاف وقت ایشان جلوگیری بعمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار