مدیرعامل شرکت مخابرات همدان گفت: حذف قبض‌های کاغذی از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده است و از این پس مشترکان به صورت پیام کوتاه و یا از طریق سامانه ۲۰۰۰ از میزان هزینه قابل پرداخت تلفن ثابت اطلاع پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۷۸۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷ 16 October 2019
مدیرعامل شرکت مخابرات همدان گفت: حذف قبض‌های کاغذی از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده است و از این پس مشترکان به صورت پیام کوتاه و یا از طریق سامانه ۲۰۰۰ از میزان هزینه قابل پرداخت تلفن ثابت اطلاع پیدا خواهند کرد.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی گرزین در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۹ ایستگاه ارائه اینترنت بی‌سیم در سطح شهر همدان نصب شده است، افزود: تا چند ماه آینده شهروندان همدانی می‌توانند از اینترنت بی‌سیم شهری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این طرح به طور کامل آماده شده است، تصریح کرد: موضوعات ارتباطی و امنیتی این طرح آن حل شده و با مشخص شدن نحوه اتصال، این اینترنت به زودی به شهروندان عرضه خواهد شد.

گرزین طرح حذف قبوض کاغذی گامی اساسی درراستای دولت الکترونیک دانشت و افزود:. کاهش هزینه ها، حفظ محیط زیست وارائه خدمات سریع به مشترکین دغدغه دولت ومسئولین است.

وی در ادامه یاد آور شد: حذف قبوض کاغذی ماه‌ها قبل ازاجرایی شدن این طرح به شهروندان اطلاع رسانی شده است وعده‌ای که سواد نداشتند دچار مشکل شده اند و اصحاب رسانه می‌تواند درامر اطلاع رسانی ما را یاری کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان خاطر نشان ساخت: به منظور جلوگیری از مصرف کاغذ، تبلیغات کاغذی این شرکت حذف شده و تبلیغات از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

گرزین با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان همدان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک همراه اول، ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ۸۰ هزار مشترک اینترنت "ای. دی. اس. ال" داریم، افزود: تمام هدف شرکت مخابرات این است تا مردم به سمت خدمات غیر حضوری پیش بروند.

وی با اشاره به روش‌های پرداخت قبوض به صورت غیر حضوری، یادآورشد: مشترکین می‌توانند از طریق سامانه ۲۰۰۰ با تلفن ثابت، سامانه# ۲۰۲۰*باتلفن همراه و ـ. وب سایت www.tci.ir قبوض خود را پرداخت نمایند.

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۴۰ روستای همدان، مجهز به کابل مخابراتی هوایی هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه این کابل‌ها در معرض سرقت قرار دارند، امسال در نظر داریم ۱۰۰ روستا به فیبر نوری مجهز شوند.

وی گریزی هم به مشکلات پیش آمده در سامانه ۱۱۸ زد و افزود: برخی مشکلات به وجود آمده در چند ماه اخیر طرح آنلاین شدن سامانه ۱۱۸ به دلیل آزمایشی بودن این طرح است و با توجه به اینکه این طرح کشوری است ممکن است تکمیل شدن اطلاعات مشترکان زمان بر باشد.

گرزین با اشاره به اینکه یکپارچه کردن شبکه همراه اول یکی از مهمترین طرح‌های شرکت مخابرات است، بیان کرد: این طرح از ابتدای امسال آغاز شد و با حذف جایگاه‌های مشترک، سایت‌های همراه اول در ۲۲۵ نقطه جایگزین شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه دسترسی روستا‌ها به اینترنت نسل چهارم تلفن همراه، از درخواست‌های جوانان ساکن در این مناطق است، افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان و تامین اعتبار این درخواست را عملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات همدان به طور متوسط هرماه نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال ازطریق خطوط تلفن ثابت درآمد دارد و میزان مطالبات نزدیک به ۱۵۰ میالیارد ریال می‌باشد، خاطر نشان ساخت: درصد بالایی ازاین مطالبات مربوط به ارگان‌های دولتی است که تاکنون پرداخت نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اینترنت پرسرعت بدون راه‌اندازی فیبر نوری تا ۵۰۰ متر از مراکز ارتباطی قابل ارائه است، تاکید کرد: با اجرای طرح «سورینو»، اینترنت مشترکان از "ای. دی. اس. ال" (ADSL) به "وی. دی. اس. ال" (VDSL بستر انتخابی) تغییر پیدا می‌کند.

گرزین در پایان با بیان اینکه با اجرای این سرویس سرعت اینترنت به ۵۰ مگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد، افزود: تاکنون ۴۰۰ مشترک بدون هیچ هزینه‌ای تعیین وضعیت شدند که برای اجرای آن باید تنها مودم آن‌ها تغییر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار