عظیم باویسی با بیان اینکه هدف ما سازندگی کهن شهر سامن است، تصریح کرد: کلیه انتقاد‌های سازنده شهروندان به ویژه خبرنگاران را به منظور رفع مشکلات و نواقص موجود پذیرا هستم.
کد خبر: ۷۸۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 08 October 2019
شهردار سامن از تحقق نهضت آسفالت طی ۳ ماه در این شهر با وجود کمبود اعتبارات خبر داد و گفت: شهرداری سامن یک کارخانه آسفالت دارد که فاقد امکانات برق و گاز است و با ژنراتور و نفت کوره کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، باویسی امروز در نشست راهبردی اصحاب رسانه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سامن، با بیان اینکه بودجه شهرداری سامن در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: تا شهریورماه ۶۶ درصد بودجه عمرانی تحقق یافت.

وی به تحقق وعده‌اش در بدو ورود به این شهر مبنی بر آسفالت ریزی بلوار سامن اشاره کرد و ادامه داد: در مدت کوتاه ۳ ماهه با صرفه جویی در منابع مالی و کار جهادی توسط شهرداری بیش از ۴۴ هزار مترمربع طول بلوار و ۲ هزار مترمربع حاشیه میدان سامن لکه گیری و آسفالت شد که رضایت مردم را درپی داشت.

باویسی به موقعیت استراتژیکی سامن و قرار گرفتن آن به عنوان یک مسیر مواصلاتی مهم در جنوب استان همدان اشاره و اظهار کرد: روزانه حدود ۶ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از بلوار سامن عبور می‌کند که سبب فرسایش روکش آسفالت این مسیر می‌شود.

شهردار سامن به جدولگذاری حاشیه بلوار، خط کشی، رنگ آمیزی المان‌ها و چراغانی و نورپردازی سطح شهر، نصب تمثال شهدا و پرچم جمهوری اسلامی ایران در خیابان‌ها و میادین این شهر اشاره کرد و با بیان اینکه تمام تجهیزات و امکانات سبک و سنگین لازم در شرایط بروز حوادث بحرانی مثل سیل، طوفان و ... خریداری شده و ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده باش کامل به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: در سالجاری نیز پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی در دست اقدام داریم.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان اعتبار استانی از محل تملک سرمایه در اختیار ما قرار داده اند که از این رقم ۵۰۰ میلیون تومان صرف مهار سیل‌های سطحی و ۴۵۰ میلیون تومان نیز صرف احداث سوغات سرا در بوستان الغدیر می‌شود.

شهردار سامن ادامه داد: جدولگذاری و انجام سنگفرش و موزائیک کاری سطح معابر، احداث ۷۲ کیلومتر پل فلزی روی خیابان‌های اصلی و فرعی شهر، احداث یک پل عابر هوایی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان مقابل بانک ملی و احداث پل طجر در مسیر روستای طجر، از دیگر پروژه‌های تعریف شده در سالجاری است که در دست اقدام و پیگیری هستند.

وی بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه عمده راه تأمین معاش و منبع درآمد مردم سامن از طریق تهیه خیارشور و برداشت گردو است، گفت: امکانات و زیرساخت‌های موجود در این شهر بسیار ضعیف هستند.

باویسی یادآور شد: شهرداری‌ها یک دستگاه خودکفا، غیرانتفاعی و غیردولتی هستند که منابع درآمدی آن‌ها از طریق پرداخت عوارض توسط مردم تأمین می‌شود و تا زمانی که مردم عوارض ساخت و ساز، تغییرکاربری و کمیسیون ماده ۱۰۰ خود را به شهرداری پرداخت نکنند، عملاً بودجه‌ای برای ارائه خدمات به ساکنان شهر نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید آگاهی و دانش مردم سامن نسبت به قوانین موجود در شهرداری‌ها در زمینه پرداخت عوارض ساخت و ساز و معامله املاک، افزایش یابد، خاطرنشان کرد: مردم اطلاعات کافی در راستای قوانین شهرداری ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار