فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از اجرای یکصد برنامه فرهنگی و ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا و جلسه با معتمدین از عناوین برنامه‌های این فرماندهی در هفته ناجاست.
کد خبر: ۷۸۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 02 October 2019
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از اجرای یکصد برنامه فرهنگی و ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا و جلسه با معتمدین از عناوین برنامه‌های این فرماندهی در هفته ناجاست.
 
به گزارش تابناک همدان از نهاوند، شااحمد ساکی در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این برنامه‌ها و مسابقات ورزشی در رشته‌های فوتسال، والیبال، طناب‌کشی، دوومیدانی، کوهپیمایی خانوادگی ویژه پرسنل انتظامی و ده‌ها برنامه دیگر از جمله برنامه‌های تدوین شده‌ای است که در بین کارکنان و پرسنل به اجرا درمی‌آید.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در ادامه با اشاره به عملکرد ۶ ماه گذشته از افزایش ۱۳۵ درصدی کشف مواد مخدر خبر داد و افزود: طی این مدت ۱۰ باند فعال در توزیع و تولید مواد مخدر و گیاه گل که دارای اثرات مخرب‌تری از دیگر انواع مواد مخدر است متلاشی شده است.

وی از جمع‌آوری قلیان و پلمب مراکز عرضه آن خبر داد و افزود: با توجه به اینکه جمع‌آوری قلیان جزء برنامه‌های شبکه بهداشت است، اما این فرماندهی با هدف پیشگیری از اعتیاد، برقراری امنیت در تفرجگاه‌ها و کاهش مزاحمت‌های صنفی در این زمینه ورود پیدا کرده است.

ساکی گفت: در ۶ ماه گذشته ۶۰۰ قلیان گران‌قیمت از دکه‌ها، سراب‌ها، مسیر باغات و مغازه‌ها جمع‌آوری و ۴۰ باب مکان توزیع‌کننده نیز پلمب شده است.

وی از افزایش ۵۰ درصدی کالا‌های قاچاق و سوخت خبر داد و افزود: از ابتدای سال حدود ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به همراه حجم بالایی از سایر کالا‌ها مانند لوازم یدکی غیر مجاز، ماهواره، سیگار و دارو‌های غیر مجاز کشف شده که در مقایسه به ۶ ماهه سال گذشته از افزایش میانگین ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند برقراری ۱۳ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ را نشانه اعتماد مردم به این مرکز عنوان کرد و افزود: در این مدت ۱۳ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است که به تمام آن‌ها به صورت میدانی و قضایی رسیدگی شده است.

وی افزود: با همکاری دادستانی موفق شدیم ۱۰ باند سرقت را متلاشی کرده و ۲۱۰ سارق را در زمینه سرقت خودرو، قطعات خودرو، کابل‌های برق، از خانه‌باغ‌های اطراف شهرستان کشف کنیم.

ساکی تصریح کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است ضمن اینکه از سرقت‌های صورت گرفته سال جاری ۷۸ درصد کالا‌ها نیز کشف شده است.

وی در ادامه به جرایم اینترنتی و فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه با وجود هشدار‌های مکرر پلیس در خصوص رعایت نکات ایمنی و هوشیاری در فضای مجازی از سوی مردم توجه کافی نمی‌شود و به همین خاطر مشکلات مالی و اجتماعی نصیب آن‌ها می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه بیشترین مشکلات و تخلفات اینترنتی عمدتا به صورت خرید از فروشگاه‌های نامعتبر است اضافه کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته از سوی کلاهبرداران اینترنتی مربوط به خرید از فروشگاه‌های نامعتبر است که باعث از بین رفتن پول خریداران می‌شود.

وی از افزایش جرایم اینترنتی سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امسال میزان جرایم فضای مجازی ۱۵ درصد افزایش داشته که البته ۹۰ درصد از وقوع جرایم در فضای مجازی کشف شده است.

ساکی در پایان از برنامه‌های پلیس این شهرستان برای تامین امنیت زائرین اربعین خبر داد و گفت: در ایام اربعین ۱۰ اکیپ به صورت شبانه‌روز به صورت محسوس و نامحسوس تمام مسیر‌های عبور زائرین را پوشش انتظامی و ترافیکی می‌دهند و در کنار هر سه موکبی که در این شهرستان برپا می‌شود یک ایستگاه پلیس نیز ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار