محسن جعفری نژاد در جمع خبرنگاران از آغاز صدور پروانه زنده‌گیری سهره طلایی با تور طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در راستای حمایت از جوامع محلی که معیشت آن‌ها به بهره‌برداری از حیات وحش وابسته است و با هدف جلب مشارکت آن‌ها در راستای همکاری با حفاظت محیط زیست استان برای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از اجزای تنوع زیستی با رعایت قوانین و مقررات صید و شکار این پروانه صادر می‌شود.
کد خبر: ۷۸۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 01 October 2019
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از آغاز صدور پروانه زنده‌گیری سهره طلایی با تور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به شرایط و ضوابط مندرج در دستور العمل صدور این پروانه اظهار کرد: مدت اعتبار پروانه از تاریخ صدور تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بوده و پروانه صادره غیرقابل انتقال به غیر بوده و دارای عکس متقاضی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه تعداد مجاز زنده‌گیری ۱۰ قطعه در هر سفر است، تصریح کرد: این پروانه تنها برای افرادی صادر می‌شود که از این طریق امرار معاش می‌کنند.

وی ادامه داد: پروانه انتفاعی زنده‌گیری سهره طلایی با تور فقط در محدوده شکارگاه‌های آزاد استان همدان برابر تقسیمات کشوری دارای اعتبار است و استفاده از سایر ادوات زنده‌گیری و روش‌ها ممنوع است.

جعفری نژاد یادآور شد: تعداد روز‌های مجاز زنده‌گیری دو روز پایانی هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) است.

وی خاطرنشان کرد: دارنده پروانه باید تعداد پرندگان زنده‌گیری شده در هر سفر و محل صید آن‌ها را در مجموع طول فصل در قالب جدولی به اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اعلام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار