امیر خجسته با اشاره به اینکه حل این مشکل مطالبه ما از اداره کل استان و وزارت آموزش و پرورش است افزود: این مشکلات به دلیل سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش رخ می‌دهد.
کد خبر: ۷۸۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 17 September 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۰۰ کلاس در همدان فاقد معلم است گفت: انتظار داشتیم با توجه به مشکل سال گذشته، امسال تدابیر لازم برای کلاس‌های بدون معلم گرفته می‌شد، اما این طور نشد.

به گزارش فارس، خجسته با بیان اینکه ۳۰۰ کلاس ابتدایی در ناحیه یک و دو همدان فاقد معلم هستند اظهار کرد: در دیدار با وزیر آموزش و پرورش این مبحث را در میان گذاشتم.

وی با اشاره به اینکه چرا نباید مدیران آموزش و پرورش و مسوولان بالادستی پیش‌بینی معلم ۳۰۰ کلاس را انجام دهند؟ افزود: معلمان بازنشستگان هم که حق‌الزحمه خود را دریافت نکردند با چه انگیزه‌ای باید در این مدارس به کار گرفته شوند؟

کمبود معلم در مناطق محروم و روستایی همدان

نماینده مردم و فامنین همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمبود معلم در مناطق محروم و روستایی بیشتر به چشم می‌آید تصریح کرد: سال گذشته نیز این مشکل وجود داشت و بسیاری از دانش‌آموزان ماه‌ها بدون معلم بودند.

وی با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی مسوولان استان و مدیران آموزش و پرورش در این مسأله قابل قبول نیست ادامه داد: چرا پیش‌بینی لازم نشده و نیرو‌های متخصص به کار گرفته نشدند؟

خجسته با اشاره به اینکه در کشور‌های توسعه‌یافته افراد نابغه و حرفه‌ای را به عنوان معلم انتخاب می‌کنند تا تأثیر مطلوبی بر فرزندان آن‌ها داشته باشند خاطرنشان کرد: ما نیز باید از نیرو‌های متخصص در این حوزه بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در ایران گاهی افراد آموزش‌ندیده را به کار می‌گیرند گفت: در سال تحصیلی جاری برای کلاس‌های بدون معلم تدبیری اندیشیده نشده و به تازگی دنبال برنامه‌ریزی برای حل این مشکل هستند که این موضوع قابل قبول نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار داشتیم با توجه به مشکل سال گذشته، مدیرکل آموزش و پرورش تدابیر لازم را اتخاذ می‌کرد و از تکرار و بروز مجدد این مشکل جلوگیری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه حل این مشکل مطالبه ما از اداره کل استان و وزارت آموزش و پرورش است افزود: این مشکلات به دلیل سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش رخ می‌دهد.

خجسته در ادامه با بیان اینکه سیاسیون باید از آموزش و پرورش خارج شوند افزود: آموزش و پرورش سیاسی به امر تعلیم و تربیت آسیب وارد می‌کند.

وی تأکید کرد: مدیران و مسؤولان آموزش و پرورش تمرکز خود را باید بر تربیت آینده‌سازان استان و این مرز و بوم معطوف کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها تعیین تکلیف شدند خاطرنشان کرد: مدت‌ها بود این افراد سرگردان بودند، اما بالاخره باید این نوید را به آن‌ها بدهیم که تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه معوقات فرهنگیان نیز پیگیری شد گفت: قرار شد معوقات معلمان پرداخت و همسان‌سازی بازنشستگان نیز دنبال شود.

مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه را دنبال می‌کنیم

خجسته در ادامه با بیان اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه را نیز دنبال می‌کند اظهار کرد: برای ما مهم این است که مبالغ از بین رفته مجددا برگردد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن بازگشته است افزود: باید مابقی پول‌های به غارت رفته به بیت‌المال بازگردد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه آموزش و پرورش الگوی تربیتی جامعه است بنابراین باید حساب شده و گام به گام حرکت کند تصریح کرد: جابجایی‌ها باید به صورت منطقی انجام شود و ماهیت غافلگیری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قلع و قمع و بی‌حرمتی باید در آموزش و پرورش اصلاح شود افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش محل اخلاق است باید جابجایی‌ها هم اخلاقی صورت گیرد نه سیاسی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار