مجید اسکندری اظهار کرد: درسال گذشته ۳۵ نفر از کشاورزان متخلف که پس از دریافت اخطاریه نسبت به جمع آوری پسماند‌های پلاستیکی اقدام خاصی انجام نداده بودند، به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
کد خبر: ۷۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 15 September 2019
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن گفت: اداره محیط زیست شهرستان رزن به طور جدی با کشاورزانی که نسبت به جمع آوری پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های کشاورزی بی توجه باشند، برخورد می‌کند.

به گزارش ایسنا، اسکندری در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان رزن، با بیان اینکه در طول سه سال گذشته اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن برای ۶۳ نفر از کشاورزان سطح شهرستان که اقدام به کشت زیر پلاستیک کرده بودند، اخطاریه قانونی صادر شده است، افزود: کشاورزانی که پس از دریافت اخطاریه نسبت به جمع آوری پسماند‌های پلاستیکی اقدام خاصی انجام نداده بودند به مراجع قضایی شهرستان معرفی شده اند.

وی ادامه داد: درسال گذشته ۳۵ نفر از کشاورزان متخلف که پس از دریافت اخطاریه نسبت به جمع آوری پسماند‌های پلاستیکی اقدام خاصی انجام نداده بودند، به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

اسکندری عنوان کرد: پارسال کشاورزان معرفی شده به مراجع قضایی در این زمینه علاوه بر ملزم شدن به پاکسازی زمین‌های کشاورزی، به پرداخت جرائم نقدی از ۲۰ میلیون تا ۸۰ میلیون ریال و نیز به حبس تعزیری از ۸ ماه تا یک سال محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان رزن اضافه کرد: در همین راستا اداره محیط زیست شهرستان رزن به طور جدی با کشاورزانی که نسبت به جمع آوری پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های کشاورزی بی توجه باشند، برخورد قانونی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: پسماند‌های پلاستیکی ناشی از کشت‌های زیر پلاستیک جزو پسماند‌های کشاورزی به حساب آمده و بر اساس ماده ۱۳ ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماند‌های کشاورزی مراجع قضایی به موجب شکایت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و مدعی العلوم در مورد تخلفات مرتبط با مدیریت پسماند‌ها کشاورزی به این جرائم رسیدگی می‌کند.

اسکندری خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی نسبت به آموزش کشاورزان و شناسایی کشاورزانی که اقدام به اینکه کشت‌ها کرده اند با اداره حفاظت محیط زیست همکاری لازم را دارد.

وی با بیان اینکه پلاستیک‌های رها شده در زمین‌های کشاورزی نیازمند زمانی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال برای تجزیه هستند، گفت: بر همین اساس پسماند‌های پلاستیکی باقیمانده در زمین‌های کشاورزی باعث تخریب بافت و ساختمان خاک ونیز آلودگی خاک می‌شوند و در نهایت آلودگی محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.

اسکندری اعلام کرد: در زمینه جمع آوری ومدیریت پسماند‌های عفونی بخش خصوصی و بخش دولتی شهرستان رزن نیز با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت جمع آوری و امحاء کننده اینگونه پسماند‌ها که مورد تأیید استان است، در حال فعالیت است.

فرماندار شهرستان رزن نیز با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست گفت: تمامی ارگان‌ها و نه فقط سازمان محیط زیست در برابر حفاظت از محیط زیست مسئول هستند و باید بر مبنای وظایفی که دارند عمل کنند.

سیدرضا سلامتی افزود:در راستای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاد‌ها و منابع طبیعی و کشاورزی کمیته‌ای برای تعیین محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی با کارشناسی اداره محیط زیست تشکیل شود و محل‌های مورد نظر به اطلاع مردم برسد.

وی عنوان کرد: به کشاورزانی که اقدام به کشت زیرپلاستیکی کرده اند اخطار‌های لازم صادر شود تا پس از اتمام دوره کشت نسبت به جمع آوری پلاستیک‌ها اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار