حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد قائم مقامی با بیان اینکه شهید مدنی مرید امام راحل (ره) بود، خاطرنشان کرد: شهید مدنی یار دین بود و در عین صلابت در مقابل دشمنان، همواره در مقابل دوستان تواضع داشت.
کد خبر: ۷۷۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 13 September 2019
یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شخصیت مبارز و مجاهد شهید آیت الله مدنی گفت: شهید آیت الله مدنی همراهی با، ولی زمان را درک کرد و برای آن با صلابت جنگید.

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین شهادت شهید محراب آیت الله مدنی در مسجد مهدیه همدان، با اشاره به حکمت‌ها و معرفت‌های عاشورا در زمینه‌های گوناگون خاطرنشان کرد: یکی از حکمت‌های عاشورا این بود که پس از آن دیگر اتفاق نیفتاد و این واقعه بزرگ یکبار در تاریخ اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها گذاشتن، ولی خدا در زمان عاشورا باعث شد تا عالم پس از آن دیگر، ولی خود را تنها نگذاشته و عظمت عاشورا بر امام زمان‌های تاریخ اثر بگذارد.

قائم مقامی عدم قبول ولایت در زمان صدر اسلام را یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های تاریخ دانست و اظهار کرد: نکبتی که انسان‌ها به آن دچار بودند، این بود که همه چیز را قبول داشتند، اما به، ولی پشت کرده ولایت را نمی‌پذیرفتند.

وی افزود: عدم پذیرش ولایت به معنای خروج از دین بوده و مجرای ورودی دین، ورود ولایت و معنای، ولی به قلب و روح انسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه عاشورا را نمود بی معرفتی انسان خواند و تصریح کرد: اگر انسانی دین را ببیند و نتواند آن را حفظ کند یعنی معرفتی از شناخت دین و، ولی زمان خود ندارد و این همان خروج از دین است.

وی عنوان کرد: عاشورا جریان بیداری و معرفت را در پی داشت و همچنین معرفت در گرو شناخت و درک ولایت است چرا که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال در جهان مدرن که ادعا می‌کنند به خدا نیاز ندارند و انسان‌ها خود را عاقل کل می‌دانند، بازهم در جمهوری اسلامی تحت تاثیر جریان عاشورا مردم دست به قیام در سایه ولایت زدند.

قائم مقامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عظیم‌ترین اتفاق آخرالزمان است، از یاران بزرگ انقلاب مانند شهید آیت الله مدنی سخن به میان آورد و گفت: شهید آیت‌الله مدنی مردی بود که اگر کسی یکبار او را می‌دید، شیفته‌اش می‌شد چراکه عالم واقعی و امام‌شناس بود.

قائم مقامی همچنین ادامه داد: امام خمینی (ره) در دیدار‌های خود با شهید مدنی از ایشان می‌خواست تا نصیحتش کند و ایشان دعوت به تقوی الهی و یاد آخرت را خواستار می‌شد که امام راحل را تحت تاثیر قرار می‌داد.

 وی آیت الله مدنی را دارای شخصیتی رباینده خواند و گفت: ایشان متخلق به اخلاق الهی بود و در عین امام شناسی و باور به ولایت از اعماق وجودش، اگر کسی برای یکبار مجالست با ایشان داشت دلباخته شهید مدنی می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه گریه بر امام حسین (ع) را از نشانه‌های شجاعت انسان‌ها دانست و گفت: گریه‌کن امام حسین (ع) در فرآیند جبران وارد می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آن اتفاق رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در زمان بسیار حساسی هستیم و باید در عمل نشان دهیم که نمی‌گذاریم عاشورا دوباره اتفاق بیفتد و، ولی خود را تنها نگذاریم چرا که شیاطین جهانی درصدد هستند تا کربلا را از همه بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: ایجاد داعش به این خاطر بود که استکبار از دست رفته را دوباره جان دهد و مقابل فرهنگ عاشورا بایستد چراکه کربلا عامل آزادی و آزادگی جهان است.

قائم‌مقامی با بیان اینکه در اربعین سال ۹۳ به یکباره ۳۰ میلیون نفر از گوشه و کنار عالم گرداگرد کربلا را گرفتند، تصریح کرد: مردم هرگز نهراسیدند در حالیکه خطرناکترین شرایط در آنجا حاکم بود و نتیجه آن شد که تا قیامت هیچ کس نمی‌تواند کربلا را تسخیر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز در آستانه ظهور منجی عالم بشریت بوده و مردم عطر وجود امام حسین (ع) را در عمق جان خود حس کرده و اجازه نمی‌دهند، ولی زمانشان تنها باشد.

وی افزود: امروز پشت کردن به انقلاب همان پشت کردن به دین بوده و این مساله را شهید مدنی‌های زمان درک کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار