رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق همدان گفت: تمرین‌های آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق به مدت ۲ روز در نیروگاه شهید مفتح همدان برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 04 September 2019
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق همدان گفت: تمرین‌های آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق به مدت ۲ روز در نیروگاه شهید مفتح همدان برگزار شد.
 
به گزارش ایرنا؛رمحمد مهدی شهیدی هدف از برگزاری این تمرین را آمادگی و افزایش آگاهی لازم کارکنان این نیروگاه عنوان کرد و افزود: ایجاد فضای روانی لازم و زمینهسازی فرهنگی برای مقابله با حوادث غیرقابل پیش بینی از دیگر اهداف برگزاری این تمرین محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در تمرین‌های آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق علاوه بر شرکت مسئولان استان، تیم‌هایی از تهران، قزوین، البرز، مرکزی، قم و مازندران نیز در نیروگاه شهید مفتح حضور پیدا کردند.

شهیدی عنوان کرد: بر اساس برنامه اعلامی وزارت نیرو، این تمرین آموزشی در ۶ نقطه از کشور برگزار شد که استان همدان یکی از میزبان‌های برگزاری آن بود.

وی ادامه داد: این تمرین در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو و با هدف هماهنگی و تمرین شرایط بحرانی در روز‌های ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان اضافه کرد: انجام تمرین‌های مشترک با استان‌های دیگر باعث هم‌افزایی دانشی و افزایش آمادگی نیرو‌ها در شرایط حساس و بحرانی می‌شود.

شهیدی بیان کرد: با توجه به وضعیت مکانی و حیاتی بودن نیروگاه شهید مفتح مقرر شد شرکت‌های صنعت آب و برق استان سناریو‌هایی بر اساس تهدید‌های احتمالی اعم از سایبری، عوامل طبیعی و دیگر تهدید‌ها آماده و طرح مقابله با آن را پایش کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های تهدیدشناسی و بحث و تبادل نظر اعضای شورای هماهنگی هر یک از استان‌ها، درباره تهدیدات صنعت آب و برق استان، از دیگر برنامه‌های اجرایی این تمرین به شمار می‌رود.

حدود ۱۰۰ نفر در اجرای این تمرین مشارکت کردند.

نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی شهید مفتح در ۴۵ کیلومتری شهر همدان و در دشت کبودراهنگ قرار دارد.

این نیروگاه چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی دارد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است و در برخی مواقع از مازوت استفاده می‌شود.

 این نیروگاه در سال ۱۳۸۹ مقام نخست تولید برق نیروگاه‌های برقی کشور را به دست آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار