دبیر و عوامل اجرایی اتاق همدان به همراه مدیر عامل شرکت‌های نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان و مدیران اجرایی ضمن بازدید از سایت نمایشگاه‌های بین المللی بغداد و پاویون جمهوری اسلامی ایران در بغداد، نشستی با هاشم محمد حاتم السودانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بغداد به منظور عقد قرارداد و بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل بیشتر برای حضور توانمند استان در نمایشگاه بغداد برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 03 September 2019

به گزارش تابناک همدان، هیات اقتصادی و کارشناسی استان همدان به سرپرستی طاهره ایزدی دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع معادن وکشاورزی استان همدان و با همراهی رحیم مرتضایی عضو هیات نمایندگان اتاق همدان، گلی پور مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی همدان، فراهانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان و رییس کلینیک تخصصی افق، شاخصی مدیر اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت با هدف بررسی زمینه‌های توسعه‌ی گردشکری سلامت استان و در راستای ایجاد مقدمات اعزام تیم پزشکی و همچنین بررسی‌های اولیه نحوه حضور در نمایشگاه بین المللی بغداد به استان‌های بغداد و کربلا سفر کردند. 

 نشست با السودانی مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بغداد

دبیر و عوامل اجرایی اتاق همدان به همراه مدیر عامل شرکت‌های نمایشگاه‌های بین المللی استان و مدیران اجرایی ضمن بازدید از سایت نمایشگاه‌های بین المللی بغداد وپاویون جمهوری اسلامی ایران در بغداد، نشستی با هاشم محمد حاتم السودانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بغداد به منظور عقد قرارداد و بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل بیشتر برای حضور توانمند استان در نمایشگاه بغداد برگزار نمودند

نشست با محمد سامی رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و اعضاء هیات رئیسه اتاق بازرگانی عراق 

در ادامه برنامه‌های این هیات تجاری جهت اجرایی نمودن بند‌های تفاهم نامه همکاری اتاق همدان با اتاق بغداد برای ایجاد دفتر نمایندگی، نشستی مشترک در محل فدراسیون اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق با حضور محمد سامی رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و اعضاء هیات رئیسه اتاق بازرگانی عراق و ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق برگزار گردید.

تبادل پیش نویس همکاری‌های اتاق همدان با اتاق بغداد، ایجاد دفتر ثابت اتاق همدان در عراق و اجرای برنامه‌های توریسم سلامت، شناسایی و معرفی تجار جهت تامین مواد اولیه، ارایه خدمات مشاوره تخصصی، همکاری مشترک درجهت شناسایی وجذب سرمایه گذار از جمله موضوعات این نشست مشترک بود.

در این نشست ایزدی دبیر اتاق همدان ضمن دعوت از تجار و بازرگانان بغداد برای حضور در همدان به معرفی پتانسیل‌های استان در زمینه اقتصادی و گردشگری و سایر حوزه‌ها پرداخت.

همچنین در خصوص برگزاری زود هنگام جلسه معرفی پتانسیل‌های اقتصادی استان و معرفی پروژه‌های سرمایه گذاری در نمایشگاه بین المللی بغداد بحث و تبادل نظر شد. 

محمد سامی رییس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ضمن استقبال گرم از این تیم اقتصادی برگسترش روابط دو استان، تاکید نمود و اذعان داشت " تمامی قرارداد‌ها و ارتباطات تجاری بین طرف‌های عراقی و ایرانی از طریق دو اتاق صورت گیرد و اعضا ملزم به ارتباط ودریافت تاییدیه قبل از انعقاد قرارداد از اتاق باشند" همچنین در حوزه گردشگری سلامت نیز دبیر اتاق عراق پیشنهاداتی را ارائه نمود و در خاتمه اعضای هیات تجاری حوزه‌های تخصصی خود را معرفی نمودند.

نشست با طباطبایی کاردار و جانشین سفیر ایران در عراق و بهزاد رایزن بازرگانی ایران در بغداد

در دومین روز این سفر اعضای تیم اقتصادی اتاق همدان در محل سفارت ابتدا نشستی با طباطبایی کاردار وجانشین سفیر ایران در بغداد و ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در بغداد داشتند. 

طاهره ایزدی دبیرکل اتاق همدان و اعضای هیات تجاری استان در دفتر بهزاد رایزن بازرگانی ایران درعراق به بیان دیدگاه‌های اعضای هیات و تشریح مواضع و رویه‌های همکاری‌های بازرگانی و صنعتی در عراق پرداختند.

در ادامه هیات تجاری بازاریابی استان همدان با سید موسی علیزاده طباطبایی کاردار و جانشین سفیر ایران در عراق نشست داشته و از راهکار‌های ایشان در حوزه گسترش روابط و حضور توانمند در کشور عراق جهت توسعه اقتصادی و افزایش صادرات بهرمند شدند.

دبیر اتاق همدان در این نشست خاطر نشان ساخت "نگاه سفارت ایران در بغداد یک نگاه اقتصادی است و همین امر بر حجم خوب روابط تجاری واقتصادی بین دو کشور به طور مثبتی منعکس شده است.

طباطبایی کاردار و جانشین سفارت ایران در بغداد نیز تاکید کرد"رویکرد سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی بازرگانی ایران در بغداد بر ارتقا مناسبات بازرگانی بین دو کشور متمرکز شده است، به گفته وی محور اصلی فعالیت‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق حول مسائل اقتصادی می‌گردد.

نشست با عبد زایر رئیس مجلس اعمال وطنی عراق 

 در این نشست استراتژی همکاری‌های دولت عراق وایران وظرفیت‌های سرمایه گذاری مشترک در منطقه آزاد دیاره و آمادگی برای معرفی سرمایه گذاران عراقی اعلام و این مهم را به عنوان راه حل مناسب برای دو کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا دانست، همچنین در این نشست مذاکره جهت همکاری در حوزه سرمایه گذاری -تشریح همکاری‌های نمایشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

 نشست با حنان الفتلاوی مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان

 در این نشست الفتلاوی به توسعه همکاری‌های بین زنان ایرانی و عراقی اشاره نمود و تاکید داشت "این مسئله باید در اولویت مناسبات دو کشور قرار گیرد. "

وی ابراز امیدواری کرد زنان ایرانی همانطور که در حوزه‌های مختلف موفق بوده اند در زمینه فعالیت تجاری نیز موفق عمل خواهند نمود.

وی در ادامه از سفر زود هنگام خود به ایران به دعوت «معصومه ابتکار» معاون ریاست جموری ایران در امور زنان و خانواده خبر داد.

طاهره ایزدی دبیرکل اتاق بازرگانی همدان نیز در این دیدار خاطر نشان ساخت" یکی از راه‌های برون رفت از چرخه فقر زنان در حوزه توسعه‌ای استقلال مالی است که پیشنهاد می‌گردد از ظرفیت‌های استان همدان در ارائه طرح‌های اشتغال زایی زنان عراق استفاده شود، وی از آمادگی در گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های توانمند سازی زنان در شاخه‌های مختلف خبر داد.

 ایزدی با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان در حوزه توریسم، گردشگری سلامت و تجارت، خواستار همکاری‌های بیشتر استان همدان و کشور عراق شد.
سفرهیات اقتصادی و کارشناسی استان همدان به بغداد/  نشست با حنان الفتلاوی مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان
 
سفرهیات اقتصادی و کارشناسی استان همدان به بغداد/  نشست با حنان الفتلاوی مشاور نخست وزیر عراق در امور زنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار