رئیس شورای شهر همدان گفت: برگزاری  جشنواره شهروند برگزیده، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند دور پنجم شورای شهر همدان در راستای جذب مشارکت مردمی است و معتقدیم بدون مشارکت شهروندان، در پیشبرد امور شهر، توسعه پایدار و توزیع متوازن امکانات شهری موفق نخواهیم شد.
کد خبر: ۷۷۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ 01 September 2019
رئیس شورای شهر همدان گفت: برگزاری  جشنواره شهروند برگزیده، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند دور پنجم شورای شهر همدان در راستای جذب مشارکت مردمی است و معتقدیم بدون مشارکت شهروندان، در پیشبرد امور شهر، توسعه پایدار و توزیع متوازن امکانات شهری موفق نخواهیم شد.

به گزارش تابناک همدان، کامران گردان در مراسم اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده همدان فزود: اصلی‌ترین عنصر برتری‌بخشی در پیشرفت شهرهای مطرح امروزی، انسان‌هایی هستند که در آن شهرها به عنوان «شهروند» زندگی می‌کنند و اجتماع شهری را تشکیل می‌دهند.


وی افزود: همدان به عنوان شهری که پیشینه تمدن و هویت عظیم بر پایه هویت ایرانی-اسلامی را در خود نهفته دارد، به شهروندان، مفاخر و مشاهیرش شناخته می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه همدان، شهری است که فرزندانش همواره نخبگی و فرهیختگی را در عرصه رشد و پیشرفت سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند، گفت:  اگر شهر همدان بخواهد در چشم‌انداز 1400، در فرهنگ شهروندی نمونه باشد باید شهروندان نمونه داشته باشد که این نیازمند آن است که از میان ساکنان شهر کسانی که به واقع در راستای رشد شهر و جامعه شهری همدان حرکت می‌کنند، به عنوان الگوهایی برای سایر شهروندان معرفی و تقدیر شوند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان برگزیده باید نشان دادن راه و رسم فرهیختگی و تلاش برای الگو در بین مردم شهر، جایی برای خود باز کنند، ابراز کرد: این جشنواره به‌منظور توجه ویژه به شهروندان و پاسداشت تلاش‌های داوطلبانه و پویایی آنها در بهبود زندگی شهری، ارج نهادن به فعالیت‌ها و مشارکت شهروندان در اداره امور و سهیم شدن و تأثیرگذاری آنها در تصمیم‌گیری‌ها و اداره شهر است.

گردان بیان کرد: شورای شهر و شهرداری با نگاه به ترویج فرهنگ شهروندی، افزایش احساس تعلق‌خاطر به شهر و رشد سرمایه‌های اجتماعی در میان مردم، انتخاب «شهروند برگزیده» را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ابراز کرد: اتاق فکر مدیریت شهری همدان با هدف ارتقای سطح مشارکت شهروندان در امور شهر به عنوان مهمترین گام در مسیر پیشبرد اهداف مدیریت شهری، ایجاد شده است که برگزاری «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» یکی از گزینه‌های رسیدن به این هدف، محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان  عنوان کرد: جشنواره شهروندان برگزیده، آموزش شهروندی، شورای اجتماعی محله، پیوست‌نگاری اجتماعی از شاخص‌ترین سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود که هر یک مکمل یکدیگرند تا این گونه شاهد مشارکت حداکثری مردم در شهر باشیم و در مجموع اداره امور شهر با دستانِ مردم شهر انجام شود.

وی اظهار داشت: «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» این بار هم در چهارچوب ایجاد تعاملات اثربخش اجتماعی میان شهروندان عامل به وظایف شهروندی و مدیریت شهری همراه با چشم‌انداز رسیدن به شهر برتر برگزار شد تا حسِ مسئولیت داوطلبانه شهروندان را برانگیزد.

گردان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند دور پنجم شورای شهر همدان در راستای جذب مشارکت مردمی است، مطرح کرد: معتقدیم بدون مشارکت شهروندان، در پیشبرد امور شهر، توسعه پایدار و توزیع متوازن امکانات شهری موفق نخواهیم شد.

وی با تاکید براینکه مشارکت‌پذیری مردم، صرفاً به پرداخت عوارض شهرداری ختم نمی‌شود، گفت:  حضور فعالانه و مسئولانه شهروندان در تمامی امور شهری و از سوی دیگر نگهداری و حفاظت از تجهیزات و اموال عمومی از جمله حمل‌ونقل عمومی، مبلمان شهری، فضای سبز و سایر موارد به عنوان ناظر، به طور قطع هزینه‌های مدیریت شهری را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای شهر همدان  تصریح کرد: در مجموع «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» در راستای کمک به ایده «شهر ما خانه ماست»، یکی از ابزارها و فعالیت‌های اثربخش محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه امروز در اختتامیه جشنواره به همت مردم و مدیریت شهری، شهروندان برگزیده‎ای که فعالیت و خدمات ارزنده‌ای در راستای اشاعه و تحکیم فرهنگ شهروندی داشته‌اند به عنوان الگو معرفی می‌شوند.

گردان با بیان اینکه امیدواریم این جشنواره  به صورت دائمی و هر ساله در هفته همدان با محوریت گستره‌تر برگزار شود عنوان کرد: امیدوارم همدان به شهری تبدیل شود که همه مردم، حسِ تعلق خاطر واقعی‌تر نسبت به شهر خودشان بروز دهند.

وی با بیان اینکه همدان شهری پرآوازه و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، گفت:باید به این حرکت و برنامه احترام و ارزش قائل گذاشت اما در انتخاب شهروندان باید هر عینکی کنار گذاشته شود و مطلقاً به همدان نگاه شود، حتی ممکن است فردی انتخاب شود که با شخص من و شما مشکل داشته باشد اما ما او را منتخب و قابل‌احترام می‌دانیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید نخبگان را انتخاب کرد و بر نخبگان شهر و استان پافشاری کرد و این همایش سال‌به‌سال بهتر و دارای ویژگی‌های بهتر خواهد شد.

حمید رضا حاج بابایی بابیان اینکه به یک همدان بزرگ، مقتدر و درشان پایتخت تاریخ و تمدن نگاه می‌کنیم، گفت: در همدان بر اساس شرایط و مرور زمان افرادی زندگی می‌کردند که ۵۰۰ سال همدان را پایتخت نگه داشتند و بعد از آن‌ها آن‌قدر این شهر را کوچک کردند که به یک شهر درجه ۲ و ۳ تبدیل شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز این انگیزه وجود دارد که همدان به اوج خود و جایگاه ویژه‌اش برسد و اگر بخواهیم به این برسیم باید نگاه خود را بزرگ کرده و به همه آدم‌ها به‌عنوان انسان و شهروند درجه‌یک نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این شهر در گذشته همه اقوام و مذاهب جایگاه داشتند، گفت: امروز همدان با ۷۰۰ هزار نفر؛ جمعیتی از اقوام مختلف را در خود جای‌داده است.

حاجی بابایی اظهار کرد: باید بزرگانمان را بزرگ‌تر کنیم و دیگران را به بزرگی تشویق کنیم چراکه با بزرگی دیگران بزرگ می‌شویم و این مهم زمانی شدنی است که همشهری خود را دوست بداریم و برایش ارزش قائل باشیم.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و بیان اینکه بر اساس گزارش این کمیسیون هرماه یک استان  بازدید می شود، گفت: همدان در حوزه بهداشت و درمان اگر اول نباشد دوم است و امروز همدان در تمام زمینه‌ها در حال تعالی و رشد است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انرژی مثبت انسان را رشد می‌دهد و انرژی منفی انسان را خاموش می‌کند و امروز در همدان نیازمند انرژی مثبت و نیازمند نقد هستیم و نهضت حرکت و توسعه را درک کنیم.

وی بابیان اینکه هنرمندان سؤال داشتند که چرا در این شهر موزه نداریم، گفت: بنده به هنرمندان اعلام می کنم که  ایراد از شما نیست و ایراد از ماست که نمی‌توانیم کارهایی که در دست اجرا داریم را اعلام کنیم و آنچه ایجادشده را در مقام مقایسه برای شما بیان کنیم، موزه دفاع مقدس، موزه منطقه‌ای، موزه هنرهای معاصر و غیره را در استان همدان داریم که از بهترین‌های کشور هستند و خواهند بود.

حاجی بابایی بابیان اینکه در این استان بیمارستان یک هزار تخت خوابی وی آی پی گردشگری در حال احداث است، گفت: هیچ استانی به‌اندازه همدان، به‌جز تهران در حوزه راه‌آهن زیرساخت ایجاد نشده و گاهی کارهای بزرگ در تبلیغات گم می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۴۱ پروژه ملی همچون قطار شهری در همدان، گفت: امروز شهر همدان درخور جایگاه تاریخ و تمدن نیست و شهرداری و شورای شهر هرچقدر کار می‌کنند باید چند برابر کار ایجاد شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  سیل جمعیت از استان‌های هم‌جوار و شهرستان‌های استان به همدان می‌آیند لذا کلان‌شهر شدن همدان و طرح جامع شهر همدان لازم‌الاجرا است.

وی با تأکید بر اینکه لازمه این مهم ایجاد ۱۰ تا ۱۵ شهرک در شهر همدان در مناطق مختلف شهری است، گفت: جمعیت همدان رو به افزایش است و اگر این مهم انجام نشود در آینده مشکل خواهیم داشت باید کارهای بزرگ انجام داد.

حاجی بابایی بابیان اینکه امروز همدان جایگاه خود را پیداکرده و همدانی‌ها در همه زمینه‌ها ورود کردند، گفت: ۴ پروژه فناوری برتر در کشور در دست انجام است که یکی از آن‌ها در همدان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به احداث هگمتانه بازار با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد جنب فرودگاه همدان، گفت: این بازار با حضور ۸ استان کشور ایجاد می‌شود تا شهروندان ما برای خرید وسایل موردنیاز خود به سایر استان‌ها سفر نکنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پشت سر همه این پروژه‌ها هزاران ساعت فعالیت و برنامه‌ریزی وجود دارد، گفت: باید  همه برای توسعه استان و شهرستان قدم بردارند و در کنار هم بایستند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار