معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: فضاسازی و اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاه پوش نمودن سطح شهر در ایام محرم و صفر با همکاری مناطق چهارگانه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 31 August 2019

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: فضاسازی و اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاه پوش نمودن سطح شهر در ایام محرم و صفر با همکاری مناطق چهارگانه انجام خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، علی ضمیر به جزئیات اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری برای گرامیداشت ایام عزای حسینی اشاره و اظهار داشت: فضای امسال در شهر با برنامه ریزی صورت گرفته توسط شهرداری همدان، فضایی متفاوت خواهد بود که حاصل تلاش شبانه‌روزی پرسنل خدوم این مجموعه است.

وی از اقدامات این ایام، تبلیغات ویژه محرم بر روی تلویزیون‌های شهری و تخصیص کلیه پایه بنر‌های سطح شهر به هیئت‌ها جهت اکران بنر‌های مذهبی، نصب ۲۰ هزار متر ریسه پرچم مشکی در سطح شهر، نصب المان‌های نوری و نماد‌های متناسب ایام محرم در سطح شهر، همچنین فضاسازی و سیاهپوش کردن تمامی میادین، معابر اصلی، پل‌ها و... را عنوان نمود.

وی در ادامه با اشاره به آماده باش کامل نیرو‌های خدمات شهری و نظافت شهر در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان مطابق سال‌های گذشته گفت: شهرداری همدان به پاکسازی، نظافت و رفت و روب اطراف هیئت ها، تکایا و مساجد به صورت مستمر و جمع آوری خاک ونخاله می‌پردازد.

معاون خدمات شهری با توجه به افزایش هیئات، ایستگاه‌های صلواتی و... جلب مشارکت شهروندان و مسئولین هیئات در حفظ نظافت و پاکیزگی سطح شهر با تامین مخازن ویژه پسماند خشک، کیسه‌های بزرگ ویژه پسماند از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسمانددر این ایام برشمرد و اضافه نمود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و در کمترین زمان ممکن ظروف حاصل از نذورات توزیع شده در بین عزاداران حسینی جمع آوری می‌گردد.

وی با بیان اینکه کلیه ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی در این ایام و در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش کامل هستند، ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی این سازمان در این ایام خصوصا روز‌های عاشورا و تاسوعا در نقاط حادثه خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی مستقر و در صورت نیاز به خدمات رسانی می‌پردازند.

علی ضمیر تصریح کرد: آماده سازی، کنترل و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و صدور مجوز تکایا در پارک‌های سطح شهر و... نیز از جمله مواردی است که توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر انجام می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: فضاسازی تمامی فروشگاه‌ها و بازار‌های میوه و تره‌بار «شهروند» نیز با اکران‌های تسلیتی و عزاداری انجام شده و از مراجعه کنندگان در این فروشگاه‌ها با توزیع شربت پذیرایی صورت می‌گیرد.

علی ضمیر با اشاره به درخواست‌های هیئت‌های مذهبی به‌منظور برپایی ایستگاه‌های صلواتی گفت: یک رسم بسیار زیبای عزاداران برپایی ایستگاه‌های صلواتی است و هیئت‌های مذهبی می‌توانند در صورت اخذ مجوز از مدیریت خدمات شهری شهرداری نسبت به برپایی این ایستگاه‌ها اقدام نمایند و شهر همدان به گونه‌ای برای ایام محرم فضاسازی شود که شکوه محرم نمایان گردد.

این مقام مسئول با توجه به پخش نذورات در ظروف یک بارمصرف پلاستیکی، از مردم با فرهنگ و دوستدار طبیعت همدان خواست تا حد امکان ضمن استفاده نکردن از این ظروف در حفظ و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست کوشا بوده و ظروف خود را در خیابان‌ها و معابر رها نکنند تا با این کار پاکبانان را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار