مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه این اتفاق به ارتقای وضعیت زنان و عدالت جنسیتی کمک می‌کند تأکید کرد: ایجاد اعتماد به نفس بین بانوان و ارزشگذاری به جایگاه آن‌ها به ویژه در بین دختران تحصیلکرده نکته مهمی است که همه باید دست در دست هم برای تحقق این موضوع تلاش کنیم.
کد خبر: ۷۷۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 31 August 2019
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان خواستار ایجاد «کانون بانوان خبرنگار» شد و گفت: اصحاب رسانه می‌توانند با در رسانه‌های خود بانوان توانمند و فعالیت‌های شاخص آن‌ها را معرفی کنند.

به گزارش فارس، ربیعه علیمحمدی در نشست هم‌اندیشی با بانوان رسانه با اشاره به اثرگذاری این قشر در جریان‌سازی در اجتماع و آگاهی‌بخشی اظهار کرد: معتقدم یکی از مشکلات زنان دیده نشدن فعالیت‌ها و خدمات آنهاست که این خلأ با کمک اصحاب رسانه رفع می‌شود.

وی برخورداری از مجموعه‌ای متمرکز در حوزه رسانه برای معرفی زنان پرافتخار همدان و خدمات آن‌ها را یکی از دغدغه‌های خود عنوان کرد و با بیان اینکه دست یاری خود را به سوی رسانه به ویژه بانوان این حوزه دراز می‌کنم گفت: پیشنهاد می‌کنم یک نشریه و یا یک صفحه در رسانه‌ها به نام بانوان و انعکاس اخبار و فعالیت‌های شاخص آن‌ها اختصاص یابد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه این اتفاق به ارتقای وضعیت زنان و عدالت جنسیتی کمک می‌کند تأکید کرد: ایجاد اعتماد به نفس بین بانوان و ارزشگذاری به جایگاه آن‌ها به ویژه در بین دختران تحصیلکرده نکته مهمی است که همه باید دست در دست هم برای تحقق این موضوع تلاش کنیم.

راه‌اندازی سایت «بانوی پرافتخار الوند»

وی گفت: در حال حاضر دختران بیش از ۶۰ درصد قبولی‌های دانشگاه‌ها را دارند، اما کمتر از ۳۰ درصد از شاغلان دستگاه‌ها در این قشر است، بنابراین باید نسبت به ارتقای جایگاه آن‌ها تلاش شود.

علیمحمدی توجه به زنان خانه‌دار، زنان مدیر، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان کارآفرین، زنان روستایی و عشایر و دختران در هر سنی را از مهمترین دغدغه‌های خود عنوان کرد و افزود: نباید این نکته را فراموش کنیم که مهمترین وظیفه زن ایجاد آرامش در خانواده است پس باید این موضوع را هم برای زنان و هم برای مردان تبیین کنیم.

وی در ادامه ایجاد بازارچه برای فروش محصولات زنان، تشکیل کنوانسیون حقوق کودک و نوجوان، استفاده از پست‌های مدیریتی برای بانوان در ارتقای ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی و عدالت اجتماعی در طراحی فضا‌های شهری در اهمیت به زنان را از جمله مسائلی دانست که باید نسبت به تحقق آن‌ها تلاش و برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با تأکید بر لزوم توجه به سلامت جسم و روح زنان به عنوان رکن اصلی خانواده و عامل رشد جامعه، اشاره‌ای به تعداد زیاد بانوان در حوزه رسانه کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم بانوان فعال در حوزه رسانه یک مجموعه به نام «کانون بانوان خبرنگار» تشکیل دهند و از این فضا ضمن ایجاد بستری مطلوب برای فعالیت، زمینه افزایش ضریب سلامت روحی و جسمی خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت «بانوی پرافتخار الوند» به منظور معرفی زنان توانمند همدان اظهار کرد: تا پایان سال نسبت به معرفی نزدیک به ۴۰ نفر از زنان توانمند در عرصه‌های مختلف از طریق این سایت اقدام خواهد شد.

علیمحمدی با بیان اینکه بانوان می‌توانند نسبت به درج سوابق کاری خود در این سایت اقدام کنند گفت: این اتفاق زمینه‌ای برای شناسایی زنان فعال و توانمند در استان و ایجاد یک بانک اطلاعاتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به ایجاد برخی کمپین‌ها اقدام شود اظهار کرد: «نه به ظروف یکبار مصرف»، «نه به جهیزیه دیدن»، «نه به دیدن سیسمونی»، «نه به عروس گردانی» و... موضوعاتی است که باید در آن ورود کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند تأکید کرد: زنان نیز به عنوان عنصر تأثیرگذار در جامعه با پیوستن به این کمپین‌ها می‌توانند تحولی را در جامعه رقم زنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار