مدیرعامل اتحادیه آرامستان کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان آرامستان طی سال جاری گفت: گزارشی از آرامستان یکی از شهر‌ها رسیده بود که در دفن اموات موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود البته طی بازدید از این آرامستان نواقص برطرف شد.
کد خبر: ۷۷۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 27 August 2019
مدیرعامل اتحادیه آرامستان کشور با بیان اینکه اتحادیه در حال حاضر به سوددهی رسیده است گفت: پیگیر هستیم شغل غسالی به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور معرفی شود.
پیگیریم «غسالی» جزو مشاغل سخت قرار گیرد

به گزارش فارس، مهرداد سیاه‌پور در همایش مجمع عمومی سالانه اتحادیه آرامستان‌های کشور اظهار کرد: اتحادیه آرامستان کشور در طول سال دو بار مجمع عمومی برگزار می‌کند که این بار همدان میزبان آن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها سالی بود که اتحادیه آرامستان کشور سوددهی داشت گفت: در حال حاضر بدهی اتحادیه در حد صفر بوده و به سوددهی هم رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه آرامستان کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان آرامستان طی سال جاری گفت: گزارشی از آرامستان یکی از شهر‌ها رسیده بود که در دفن اموات موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود البته طی بازدید از این آرامستان نواقص برطرف شد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی غسال‌ها در کرمان خبر داد و با اشاره به صدور ۹۴ فقره گواهینامه آموزشی افزود: پیگیر هستیم شغل غسالی به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور معرفی شود که مکاتباتی را در این خصوص با سازمان شهرداری‌ها داشته‌ایم.

سیاه‌پور با اشاره به اینکه اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفته است خاطرنشان کرد: مذاکرات با اداره کار اقدام بعدی است که قطعاً پیگیری انجام خواهد شد.

بازرس و حسابرس اتحادیه آرامستان‌های کشور نیز در خصوص گزارش حسابرسی تخصیص بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: با توجه به معرفی اسناد مالی اتحادیه‌ها، در خصوص درآمد‌های حق عضویت پیش‌بینی شده بود یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمدزایی داشته باشیم.

هنرمند با بیان اینکه این عدد به یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۴۸۱ ریال رسید و شاهد افزایش یک درصدی بودیم گفت: تعدادی از شهر‌ها حق عضویت خود را پرداخت نکرده‌اند، اگر این اقدام صورت گیرد ردیف درآمدی از مبلغ موجود بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ردیف کمک‌های بلاعوض، معوقه و متفرقه اتحادیه در متمم بودجه سال گذشته پیش‌بینی شده بود که ۶۵۰ میلیون ریال حق درآمد داشته باشیم، خوشبختانه ۸۶۶ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۵ ریال داشتیم و ۳۳ درصد افزایش داشته است.

حسابرس اتحادیه آرامستان‌های کشور بیان کرد: در ردیف درآمد حاصل از سود سپرده بانکی پیش‌بینی شده بود ۲۱ میلیون ریال درآمد داشته باشیم که در این ردیف ۲۲ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۴۷۵ ریال درآمد جذب شده که تقریباً هشت درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قسمت سایر درآمد‌ها پیش‌بینی شده بود که یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال درآمد داشته باشیم افزود: در این ردیف نیز با ۲۵ درصد افزایش یک‌میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۱۷۸ ریال درآمد کسب شده است.

رشد ۱۶ درصد درآمد اتحادیه آرامستان‌های کشور

هنرمند با بیان اینکه در مجموع درآمد اتحادیه سال گذشته ۵۵۰ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۴۹ ریال افزایش داشت که ۱۶ درصد افزایش دارد گفت: در فصل یک هزینه‌ها که شامل حقوق، دستمزد، اجرت و مزایای کارکنان است ۲۴ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۶۷ ریال افزایش را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در فصل ۲ هزینه‌ها شامل سفر، پذیرایی و...، ۶ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۸۹ ریال کاهش داشتیم گفت: سال گذشته با افزایش پنج درصدی هزینه‌ها نسبت به متمم بودجه سال ۹۶ مواجه بودیم.

حسابرس اتحادیه آرامستان‌های کشور با بیان اینکه بودجه سازمان در سال ۹۷، ۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون بود افزود: حق عضویت نسبت به متمم بودجه سال گذشته یک درصد افزایش داشته و امسال نیز ۴۵ درصد درآمد به حق عضویت اختصاص دارد.

مدیرکل اوقاف اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با بیان اینکه آرامستان همدان موقوفه‌ای است که در ۱۰۰ هکتار توسط مرحوم محسن قره‌گوزلو وقف شد گفت: استان همدان دارای واقفان خیراندیش بزرگی است، مرحوم میرزامحمد در شهرستان همدان املاک زیادی بالغ بر ۲۷ هزار رقبه وقف کرده است.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه در شهر همدان مرحوم بهاءالملک و شیخ علی‌خان زنگنه اموال زیادی را وقف کرده‌اند از وجود امامزادگان واجب التعظیم در همدان خبر داد و گفت: شاهزاده حسین (ع) عموی بلافصل امام زمان (عج) نیز در این شهر آرمیده است.

وی با اشاره به اینکه همدان بالغ بر ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است بیان کرد: سابقه فرهنگی همدان بالاست و وجود خیران نیک‌اندیش نیز از همین مشخصه نشات می‌گیرد.

در پایان این مراسم از حمیدرضا نوروزی؛ رئیس اوقاف شهرستان همدان و مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان و محراب قیاسوند؛ مدیر قبلی آرامستان موقوفه همدان تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار