مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها و موسسات عامل صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۷۷۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 23 August 2019

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جلسه بررسی روند پرداخت تسهیلات اشتغالزا در شهرستان نهاوند که با حضور دکتر بهرام نیا نماینده مردم شریف شهرستان نهاوند و آقای ناصری فرماندار شهرستان و موسوی رئئس اتاق تعاون استان در فرمانداری نهاوند برگزار شد با اشاره به اینکه با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها و موسسات عامل صورت می‌پذیرد گفت: تعداد ۳۲۴ طرح اشتغالزا مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال و با تعهد تعداد ۱۲۳۶ اشتغال تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۶ درصد دریافت نمودند.

به گزارش تابناک همدان، احمد توصیفیان ضمن طرح موضوع شناور بودن تسهیلات روستایی نهاد‌های حمایتی برای متقاضیان افزود: هدف از پرداخت تسهیلات روستایی توسعه اشتغال روستایی، بهبود وضعیت زندگی، پیشگیری از مهاجرت و هدایت سرمایه‌ها به سمت اشتغال مولد و استفاده بهینه از منابع و مزیت‌های روستاها، افزایش راندمان و کاهش هزینه و هم افزایی در افزایش تولیدات بازار محور است. وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی فقط توسعه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ نیست گفت: برای توسعه روستا‌ها می‌توان به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و خدمات از قبیل: حوزه گردشگری و بوم گردی توجه و اشتغال و درآمدزایی لازم را ایجاد کرد.

 دبیر کارگروه اشتغال استان تاکید کرد: روستا‌های شهرستان نهاوند قابلیت و سرمایه‌هایی نظیر صنایع دستی، فرش و طیفی از تولیدات باغی، کشاورزی و دامی، ظرفیت گردشگری و... دارد که می‌تواند در یک زنجیره هدفمند اقتصادی، معیشت و ارزش‌افزوده لازم برای روستاییان را تامین کند؛ لذا روستا‌ها باید به کانون‌های رشد صنایع خرد و کوچک تبدیل شوند تا زندگی و معیشت مردم این مناطق شاهد تغییرات اساسی و مثبت باشد. 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان ضمن تقدیر از پیگیری مجدانه و تلاش‌های دکتر بهرام نیا نماینده محترم و ناصری فرماندار شهرستان نهاوند گفت: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و نیز پیاده سازی برنامه‌های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و توسعه روستا‌ها و با کار جمعی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و در مجموع با راهبری استاندار محترم و تلاش و همدلی نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و تیم اقتصادی استان اجرایی و پرداخت شده است. 

 همچنین توصیفیان به اتفاق اعضای اتاق تعاون استان ضمن حضور و بازدید از تعاونی‌های شهرستان از جمله تعاونی مصرف فرهنگیان نهاوند با اشاره به مزیت‌های تعاونی‌ها در کشور، گفت: تعاونی‌ها بهترین ساختار جهت اجرای عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی هستند که در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثرند. وی گفت: تعاونی‌ها با برخورداری از شبکه بزرگ افقی و عمودی به رشد و توسعه سرمایه اجتماعی کمک کرده و سازماندهی مناسب منابع انسانی و سرمایه‌های خرد و کوچک از مهمترین مزیت آن است.

 توصیفیان تصریح کرد: دین و فرهنگ ما معتقد به تعاون است، گسترش فرهنگ تعاون، باعث کارآفرینی و افزایش توسعه و عدالت اجتماعی و توزیع بهتر و مناسب‌تر ثروت در جامعه می‌شود؛ توزیع علم و ثروت را باید با اشاعه فرهنگ تعاون عملیاتی کرد و گسترش فرهنگ تعاون می‌تواند کشور را در حوزه اقتصادی به استقلال برساند، لذا امروزه نشر و گسترش ارزش‌های جدید و قابلیت‌های تازه و روحیه‌ی همکاری و تعاون در اجتماع امری ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار