یکی از شعارهای صندوق کار آفرینی امید شعار " هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه" است که از مصداق های موفق در این زمینه می توانیم به روستای "نگار خاتون" درتوابع شهرستان فامینن اشاره کنیم.محسن افروخته با اشاره به اینکه  این کارگاه‌ها توسط صندوق کارآفرینی و امید استان مورد شناسایی  و مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این واحدها تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۷۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ 27 August 2019
یکی از شعارهای صندوق کار آفرینی امید شعار " هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه" است که از مصداق های موفق در این زمینه می توانیم به روستای "نگار خاتون" درتوابع شهرستان فامینن اشاره کنیم.
 
به گزارش تابناک همدان،مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در روستای نگار خاتون حدود ۵۰ واحد کارگاهی مشغول به فعالیت هستند که حدود ۳۲ واحد واجد دریافت تسهیلات و ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های خود هستند. 

محسن افروخته با اشاره به اینکه  این کارگاه‌ها توسط صندوق کارآفرینی و امید استان مورد شناسایی و مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این واحدها تسهیلات پرداخت شده است.

وی بااینکه این واحدها در قالب یک خوشه فعالیت می‌کنند و به دلیل اینکه فعالیت آنها به‌صورت زنجیره‌ای صورت می‌گیرد، افزود: هزینه سربار تولید در این‌گونه واحدها کمتر شده و به‌تبع آن بهره‌وری و سودآوری فعالیت بیشتر می‌شود و بنابراین صندوق، متناسب با رسالت اصلی خود از واحدهای کوچک و متوسط که مصداق بارز آن این مجموعه است حمایت کامل تابه‌حال به عمل‌آورده است.

رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان فامنین نیز، گفت: صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در شهرستان شروع کرد و در این مدت توانسته است خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد.

محمود علی رمضانی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های صندوق که حمایت از خوشه‌های صنعتی است، افزود: در روستای نگار خاتون که همه به  تولید ادوات و قطعات کشاورزی مشغول هستند، تا قبل از سال ۹۲ کلیه واحدهای تولیدی به‌صورت سنتی و نیمه فعال مشغول فعالیت بودند و توان عقد قرارداد با شرکت‌های بزرگ تولیدی را نداشتند و خوشبختانه با ورود صندوق کارآفرینی این مسئله حل شد و در حال حاضر این روستا حتی یک نفر بیکار هم ندارد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۳ صندوق کارآفرینی امید به همراه کارشناسان و مدیران استانی و مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این خوشه صنعتی واحدهای تولیدی بازدید داشتند و مشکلات موردبررسی قرار گرفت و کارگاه‌ها توسط کارشناسان نیازسنجی شدند و پس از اقدامت اولیه، حمایت از این کارگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و پس از تکمیل مدارک تجهیزات موردنیاز توسط مسئول کارگاه‌ها خریداری شد.

رمضانی بابیان اینکه کارگاه‌ها بعد از تجهیز با افزایش توان به تولید پرداختند، خاطرنشان ساخت: خوشه صنعتی نگار خاتون دارای ۵۰ واحد تولیدی است که بیش از ۱۹۰ نفر به‌طور میانگین در هر کارگاه ۱۰ نفر اشتغال دارند.

در پایان گفتنی است که روستای نگار خاتون یکی از روستاهای مرکزی شهرستان فامنین است که در دهستان خرمدشت واقع‌شده که این روستا در چهار کیلومتری شهر همدان و ۵۵ کیلومتری مرکز استان همدان واقع‌شده است طبق آخرین سرشماری جمعیت این روستا بالغ‌بر ۲۲۰۰ نفر است که هیچ‌کسی  بیکار نبوده و بعضاً به دلیل نبود نیروی کافی از زنان خانوار نیز در کارگاه‌های تولیدی استفاده می‌شود.



 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار