حسین خردمند اظهارکرد: شهرستان نهاوند هر ساله با شروع فصل بهار با توجه به پوشش گیاهی بسیارغنی شهرستان میزبان بیش از ۱۵ هزار کندوی مهاجر برای گذراندن ییلاق است.
کد خبر: ۷۶۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 30 July 2019
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند برداشت عسل بهاره آغاز شده است که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵۰ تن عسل به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان از کندو‌های عسل شهرستان توسط زنبورداران برداشت شود.

به گزارش ایسنا، خردمند با اشاره به اینکه تولید عسل در نهاوند امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به شرایط مناسب جوی در زمان گلدهی گیاهان به ویژه گشنیز و کلزا و افزایش تعداد کندوها، تولید عسل در نهاوند درمقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ زنبوردار نهاوندی سالانه در ۲ مرحله اوایل تیر تا اواخر مرداد و از اوایل آبان تا اوایل آذر از حدود ۴۵ هزار کندوی شهرستان عسل برداشت می‌کنند.

خردمند اضافه کرد: شهرستان نهاوند هر ساله با شروع فصل بهار با توجه به پوشش گیاهی بسیارغنی شهرستان میزبان بیش از ۱۵ هزار کندوی مهاجر برای گذراندن ییلاق است.

وی با بیان اینکه نهاوند با دارا بودن زنبورداران باتجربه از برترین شهرستان‌ها در تولید عسل با کیفیت بالا و دریافت چندین برند ملی در سطح استان شناخته شده است، خاطرنشان کرد: علی کرمعلی زنبوردار نهاوندی با بیش از ۱۰۰۰ کندو با میانگین تولید ۱۵ کیلوگرم به عنوان بهره بردار نمونه ملی این حرفه به استان معرفی شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند یادآور شد: خوشبختانه عسل جایگاه خود را در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی تثبیت کرده و مصرف عسل علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی در درمان ناراحتی‌های گوارشی، کلیه و تسکین اعصاب مفید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار