مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: صنعت گردشگری جز مجموعه فعالیت‌های اقتصادی است که حدود ۱۰ درصد جمعیت شاغل دنیا به این صنعت اختصاص دارد و افتتاح شصتمین دفتر خدمات گردشگری در استان نشانه رشد در این زمینه است و توانسته ایم ظرفیت‌های خوبی را در زمینه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۷۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 23 July 2019
آیین افتتاحیه شصتمین شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی استان همدان با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری همدان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: صنعت گردشگری جز مجموعه فعالیت‌های اقتصادی است که حدود ۱۰ درصد جمعیت شاغل دنیا به این صنعت اختصاص دارد.

به گزارش تابناک همدان علی مالمیر در آیین افتتاحیه دفتر خدمات مسافرتی، جهانگردی و گردشگری کوروش گشت، ضمن تبریک به این مجموعه، افزود: افتتاح شصتمین دفتر خدمات گردشگری در استان نشانه رشد خوب در این زمینه است که توانسته ایم ظرفیت‌های خوبی را در زمینه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نقش اشتغالزایی این دفاتر یادآور شد: استانی که مبنای توسعه آن بر محور گردشگری تعریف شده است باید به تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آن توجه شود و خوشحال هستیم که روز به روز شاهد رشد بیشتر تاسیساتی که می‌توانند در این صنعت فعال باشند، هستیم و طبیعتا دفاتر موثرترین واحد‌هایی هستند که تعامل بین مقاصد و مبدا‌های گردشگری را می‌توانند به عهده داشته باشند. 

مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان تصریح کرد: دفاتر خدماتی می‌توانند مسافران را به مقصد که همدان است هدایت کنند و انتظار می‌رود که استان همدان هم مقصد و هم مبدا برای سایر مبادی باشد و امیدواریم با توجه به توسعه این حوزه میزان ورودی‌ها چه داخلی و چه خارجی به استان افزایش یابد و حضور جوانان در این صنعت منجر به توسعه استان شود.

مالمیر در پایان با بیان اینکه صنعت گردشگری در مقایسه با دیگر صنعت‌ها می‌تواند با سرانه کمتری ایجاد اشتغال کند، خاطر نشان ساخت: اشتغال و تولید خدماتی کاملا با توسعه پایدار حفظ فضای سبز و حفظ میراث هم راستا هستند وحتی به معرفی این ظرفیت‌ها نیز می‌پردازد و در راستای احیای این ظرفیت‌ها می‌تواند موثر باشد.

مدیر عامل شرکت خدماتی مسافرتی کوروش گشت ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدعوین در مراسم افتتاحیه و آغاز به کار شرکت کوروش گشت گفت: این شرکت با سرمایه بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی فعالیت خود را آغاز نموده که با اشتغالی زایی ۷ تن جوان فعال در عرصه گردشگری به طور مستقیم و ۱۰ تن جوان فعال در بخش پشتیبانی و کار‌های اینترنتی مشغول به کار هستند.

فرشاد قیاسی افزود: یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اهداف این شرکت طرح توسعه پایدار گردشگری است که طی حدود ۱۰ سال تحقیق و بررسی به همراه مطالعات و مشاوره‌های ایجاد شده به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اشاره به اهدا ف. مجموعه کوروش گشت و همچنین اجرای طرح توسعه پایدار گردشگری یادآور شد: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به سطح جهان، ورود گردشگر به داخل استان، معرفی همکار‌های آژانس و هتلی، معرفی طرح سلامت گردشگری در استان و آموزش و بالابردن سطح تخصص دوست داران این صنعت بزرگ توسط اساتید بزرگ استانی و استفاده ازتجربیات اساتید بزرگ آژانسی از مهمترین اهداف این مجموعه است.

قیاسی متذکر شد: با این طرح بزرگ دانشجویان این رشته و دوست داران این صنعت به راحتی و به طور حرفه‌ای و قانونی در بازار کار قرار خواهند گرفت و به امید خدا شاهد روزی خواهیم شد که همدان به عنوان مهد صنعت گردشگری شناخته شود.
 
آیین افتتاحیه شصتمین شرکت خدماتی مسافرتی و جهانگردی در همدان
 
آیین افتتاحیه شصتمین شرکت خدماتی مسافرتی و جهانگردی در همدان
 
آیین افتتاحیه شصتمین شرکت خدماتی مسافرتی و جهانگردی در همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار