سیروس سوریان با اشاره به این که روز چهارشنبه به دلیل کمبود ناجی در استخر آبیاران یک کودک ۸ ساله تا مرز مرگ پیشرفت عنوان کرد: آن روز ۵ کلاس ۲۲ نفره با یک نجات غریق در آن استخر مشغول آموزش بودند.
کد خبر: ۷۶۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 21 July 2019
رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان گفت: ۳ استخر آبیاران، شهدای شهرداری و شهدای غواص به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی با جان مردم بازی می‌کنند.

به گزارش تسنیم، سوریان اظهار داشت: به منظور حفظ سلامتی نوآموزان استخر‌های شنا موظف هستند در ساعات برگزاری کلاس‌های آموزشی متناسب با تعداد شرکت کنندگان از ناجی غریق استفاده کنند.

وی افزود:، اما این مسئله در ۳ استخر آبیاران، شهدای شهرداری و شهدای غواص رعایت نمی‌شود و متولیان این استخر‌ها با جان مردم بازی می‌کنند.

سوریان با بیان این که بر اساس استاندارد‌ها برای هر ۱۵ تا ۲۰ نوآموز در کلاس‌های آموزشی نیاز به یک ناجی غریق است گفت: استخر‌های یاد شده برای درآمدزایی بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ناجی غریق کمتری استخدام و نوآموزان بیشتری ثبت نام می‌کنند.

وی با اشاره به این که روز چهارشنبه به دلیل کمبود ناجی در استخر آبیاران یک کودک ۸ ساله تا مرز مرگ پیشرفت عنوان کرد: آن روز ۵ کلاس ۲۲ نفره با یک نجات غریق در آن استخر مشغول آموزش بودند.

سوریان در پاسخ به این سوال که چرا با این استخر‌های متخلف برخورد نمی‌شود گفت: وظیفه هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان آموزش ناجیان غریق است و هیئت اجازه و ابزار قانونی برای برخورد یا پلمب استخر‌ها را ندارد.

وی افزود: هیئت تخلفات را به کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ارجاع می‌دهد این کمیسیون پرونده را دنبال می‌کند و پس از بررسی لازم پرونده را به تعزیرات ارجاع می‌دهد.

سوریان با بیان این که این یک پروسه طولانی است تاکید کرد: به استخر‌ها تاکید شده تا ساعت ۲۴ شب مجاز به فعالیت هستند، اما برخی از استخر‌ها به این موضوع نیز توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به این که استخر هتل باباطاهر فاقد مجوز است اظهار داشت: وقتی ما از آن‌ها سراغ مجوز را می‌گیریم می‌گویند از طریق میراث فرهنگی اقدام کرده‌ایم و وقتی میراث سراغ مجوز را می‌گیرد می‌گویند از طریق اداره کل ورزش و جوانان برای دریافت مجوز اقدام کرده‌ایم.

سوریان با اشاره به این که متولیان هتل باباطاهر بنده را به عنوان رئیس هیئت نجات غریق به استخر خود راه ندادند تصریح کرد: وضعیت این استخر را در نامه‌ای به استحضار معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان رسانده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار